چهار کشته و زخمی در حمله نیروهای نظامی به روستایی در خاش

تیراندازی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به سوی ساکنان روستای قادرآباد شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان یک کشته و سه زخمی برجای گذاشت.

پایگاه خبری حال وش با اعلام این خبر نوشت روز دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳، نیروهای امنیتی و نظامی با یورش به روستای قادر آباد خاش پس از تفتیش منازل شهروندان اقدام به تیراندازی کردند که یک زن مسن کشته و شماری از شهروندان از جمله یک نوجوان مجروح شده اند.

حال‌وش هویت زن کشته شده را «زلیخا گمشادزهی» ۵۰ ساله و هویت مجروحین را «الله بخش گمشادزهی ۳۵ ساله، مبین گمشادزهی ۱۶ ساله و مصری گمشادزهی» اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، «زلیخا گمشادزهی» از ناحیه قلب هدف تیراندازی مستقیم قرار گرفته و در اثر شدت حراحات در دم جان خود را از دست داده است. سه مجروح دیگر این حمله نیز از نواحی دست، پا و سینه هدف گلوله قرار گرفته‌اند.

حال‌وش به نقل از منابع مطلع نوشته است که نیروهای نظامی از ورود اورژانس برای انتقال مجروحین به بیمارستان ممانعت کرده اند و اهالی روستا با تاخیر با خودروهای شخصی محروحین را به بیمارستان خاش انتقال داده اند.

رسانه‌های جمهوری اسلامی تاکنون واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند و از دلایل حمله به روستای قادرآباد خاش گزارشی منتشر نشده است.