نتانیاهو در بازدید از جولان بر پاسخ «سخت» و «سریع» اسرائیل به حمله حزب‌الله تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، دوشنبه 8 مرداد از محل سقوط موشک در شهرک «مجدل شمس» در بلندی‌های جولان اشغالی سوریه بازدید کرد.
این بازدید نتانیاهو دو روز پس از حمله‌ای صورت گرفت که اسرائیل گروه شبه‌نظامیان حزب‌الله در لبنان را به انجام آن متهم کرده است.

دفتر نخست‌وزیر اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو در جریان بازدید از بلندی‌های جولان متعهد شد که کشور به حمله حزب‌الله به شهرک مجدل شمس پاسخی «سخت» خواهد داد.

نتانیاهو تأکید کرد که دولت اسرائیل نمی‌تواند اجازه دهد چنین رویدادهایی بدون پاسخ بماند و افزود که پاسخ اسرائیل «سریع» و «سخت» خواهد بود.

از سوی دیگر، سخنگوی دولت اسرائیل نیز تهدید کرد که حزب‌الله بهای بی‌سابقه‌ای خواهد پرداخت.

این سخنگوی دولت اسرائیل تأکید کرد که موشک شلیک شده به روستای «مجدل شمس» در منطقه جولان ساخت ایران بوده است.

پیشتر، دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، یک‌شنبه ضمن اشاره به انعقاد جلسه شورای جنگ این کشور اعلام کرد که اعضای شورای جنگ اسرائیل به نتانیاهو و یوآو گالانت، وزیر دفاع، اختیار آن را داده‌اند تا «نوع» و «زمان» پاسخ تل‌آویو به حمله شبه‌نظامیان «حزب‌الله» را تعیین کنند.

اسرائیل اعلام کرد که اصابت موشک به زمین فوتبال در «مجدل شمس» که اکثریت دروزی‌ها در آن زندگی می‌کنند، به کشته شدن 12 کودک ده تا شانزده ساله منجر شده است.

با این حال حزب‌الله مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته و به‌دنبال نگرانی از حمله تلافی‌جویانه اسرائیل، برای تخلیه برخی مواضع خود در مجاورت با مرزها و در جنوب لبنان اقدام کرده است.