نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی از بیروت تا بغداد و تهران زیر آتش 

در حالی‌که رسانه‌ها بر خبر کشته شدن اسماعیل هنیه در بامداد روز چهارشنبه تمرکز کردند، سایر نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی از لبنان تا عراق زیر آتش اسرائیل و آمریکا هستند. هم‌زمان با کشته شدن فواد شکر و اسماعیل هنیه، چهار فرمانده کتائب هم در عراق کشته شدند.

سه شنبه شب، ساعاتی پیش از هدف قرار گرفتن اسماعیل هنیه در تهران، فواد شکر فرمانده ارشد حزب الله لبنان و از مشاوران نزدیک به حسن نصرالله رهبر این گروه در حمله‌ای به بیروت کشته شد.

هم‌زمان با این دو ترور، چهار عضو گروه کتائب حزب‌الله عراق، گروه شیعی تحت حمایت جمهوری اسلامی نیز در جنوب بغداد کشته شدند.

رسانه‌های عربی گزارش دادند ساعت ۲۲ سه شنبه نهم تیرماه، در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به منطقه سعیدات استان بابل، احمد نجم عبدالزهرا معروف به ابوحسن المالکی، از فرماندهان کتائب، حسین کریم کاظم الدراجی، حیدر حسن حسین الساعدی و علی صادق الموسوی کشته شدند.

در بیانیه کتائب حزب‌الله عراق آمده این نیروها در حال انجام وظیفه برای تامین امنیت مراسم اربعین مورد هدف قرار گرفتند.

در همین رابطه خبرگزاری شفق به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد: که شش تن از نیروهای حشد الشعبی در انفجارهایی که ماهیت آن مشخص نیست در سایت های متعلق به نیروهای کتائب حزب الله در شمال استان بابل عراق کشته و زخمی شدند.

العین به نقل از کارشناسان خود با اشاره به هدف قرار گرفتن نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی در منطقه و کشته شدن اسماعیل هنیه در تهران، نوشته بروز یک جنگ فراگیر در منطقه به واکنش تهران بستگی دارد.

این پایگاه به نقل از حکم امحاز کارشناس سیاسی نوشته است پاسخ جمهوری اسلامی به اسرائیل این بار قطعی و مستقیم خواهد بود، چرا که هنیه میهمان خارجی جمهوری اسلامی بوده است.

امحاز اضافه کرده است که اسرائیل در ترور هنیه حمله‌ای مضاعف به حاکمیت و عزت ایران انجام داده و علاوه بر جمهوری اسلامی، حزب الله نیز به حملات اخیر پاسخ خواهد داد.

Print Friendly, PDF & Email