تعطیلی فرودگاه تل‌آویو در پی احتمال حمله سایبری

همزمان با هشدارهای امنیتی اسرائیل در تدارک برای مقابله با حمله احتمالی ایران و گروه‌های شبه‌نظامی نیابتی آن که در پاسخ به ترور اسماعیل هنیه در تهران تهدید به حمله کرده‌اند، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که وب‌سایت رسمی سازمان فرودگاه‌های اسرائیل شامگاه جمعه 12 مرداد دچار اختلال شد.

همزمان با آن خبرنگار «العربیه» از توقف فعالیت فرودگاه تل‌آویو به‌دنبال حمله سایبری احتمالی خبر داد.

خبرنگار «العربیه» پیش از آن به بسته اعلام شدن حریم هوایی در مرکز اسرائیل اشاره کرد.

این اختلال در فرودگاه‌ها در حالی رخ می‌دهد که وضعیت هشدار در اسرائیل افزایش یافته است تا برای حملات احتمالی ایران و نیروهای وابسته به آن در منطقه آماده شود.

به‌دنبال آن اما مقامات مسئول در فرودگاه‌های اسرائیل اعلام کردند که اختلال ایجاد شده در وب‌سایت رسمی سازمان فرودگاه‌های اسرائیل ناشی از ترافیک مراجعات است.

علی خامنه‌ای، رهبر ایران، در واکنش به ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، در تهران متعهد شد که «شدیدترین مجازات‌ها» را علیه اسرائیل اعمال کند.

گفتنی است که اسماعیل هنیه بامداد چهارشنبه دهم مرداد، در حمله‌ای که گفته می‌شود با بمب‌گذاری قبلی یا شلیک موشک هدایت‌شونده به محل اقامتش در تهران، جایی که برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری ایران در آن حضور داشت، کشته شد.

در حالی که در ابتدای کشته شدن اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش «حماس»، گزارش‌ها حاکی از حمله موشکی به محل اقامت او در تهران بود، اکنون اما هفت مقام آگاه فاش کردند که رهبر حماس بر اثر انفجار بمبی که در اتاق مهمانسرای محل اقامت او از مدت‌ها پیش جاسازی شده بود، کشته شده است.

پنج مقام آگاه در خاورمیانه به نشریه آمریکایی «نیویورک تایمز» گفته‌اند که این بمب نزدیک به دو ماه پیش در این مهمانسرا کارگذاشته شده بود.

این مهمانسرا که توسط سپاه پاسداران ایران اداره و محافظت می‌شود، بخشی از مجموعه بزرگی به نام «نشات» است که در محله‌ای مجلل در شمال تهران واقع است.

ایران اما با انتشار جزئیاتی از تحقیقات انجام شده درباره این حادثه ترور، اعلام کرد که اقامتگاه هنیه با موشک هدف حمله قرار گرفته است و ضمن منسوب کردن این حمله به اسرائیل به دادن پاسخ نظامی به آن تهدید کرده است.