در دو حمله اسرائیل به کرانه باختری 9 نفر از جمله یکی از فرماندهان حماس کشته شدند

رسانه‌های حماس، شنبه 13 مرداد گزارش دادند که بر اثر حمله هوایی اسرائیل به خودرویی در کرانه باختری اشغالی، یکی از فرماندهان القسام شاخه نظامی این جنبش و 4 عضو جنبش فلسطینی «الجهاد» کشته شدند.

از سوی دیگر، ارتش اسرائیل اعلام کرد که چهار فرد مسلح دیگر در حمله‌ای جداگانه کشته شده‌اند.«هسته تروریستی»
گزارش‌ها حاکی از آن است که فرمانده‌ای که در این بمباران کشته شد، «هیثم نورالدین بلیدی» نام دارد که ساکن اردوگاه طولکرم بود.

ارتش اسرائیل همچنین اعلام کرد که یک هسته مسلح وابسته به حماس را در کرانه باختری هدف حمله هوایی قرار داده است.

رسانه‌های وابسته به حماس گزارش دادند که این خودرو حامل اعضای این گروه بوده و یکی از فرماندهان گردان‌های القسام در طولکرم به نام «هیثم بلیدی» کشته شده است.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از جنبش «جهاد» فلسطین گزارش داد که چهار نفر دیگر کشته شده در حمله اسرائیل به کرانه باختری از اعضای این جنبش بودند.

از سوی دیگر، ارتش اسرائیل اعلام کرد که حمله هوایی دوم پس از چند ساعت، گروه دیگری از مسلحان را هدف قرار داده که به سمت نیروهای اسرائیلی آتش گشوده بودند، و این حمله بخشی از عملیاتی برای مقابله با «تروریسم» در طولکرم بوده است.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در حمله هوایی اول ارتش اسرائیل پنج نفر کشته شدند، در حالی که خبرگزاری فلسطینی (وفا)، از کشته شدن چهار نفر در حمله هوایی دوم خبر داد. هویت کشته‌شدگان هنوز مشخص نشده است.

ادامه حملات به غزه
در همین حال، مسؤولان بخش پزشکی در غزه اعلام کردند که در حملات هوایی امروز اسرائیل شش نفر در منزلی در منطقه جنوبی رفح و دو نفر دیگر در شهر غزه در شمال این باریکه کشته‌ شده‌اند.

وزارت بهداشت غزه از کشته شدن دستکم 31 فلسطینی در مناطق مختلف نوار غزه خبر داد. گفته می‌شود که آمارهای این وزارتخانه تفاوتی بین مسلحان و غیر‌نظامیان فلسطینی قائل نیست.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که نیروهای آن مسلحان را هدف قرار داده و زیرساخت‌های حماس را در رفح و دیگر نقاط نوار غزه منهدم کرده‌اند.

در حمله نظامی اسرائیل به غزه، تاکنون دست‌کم 39,550 فلسطینی کشته شده‌اند. این عملیات در پاسخ به حمله هفتم اکتبر حماس به جنوب اسرائیل، آغاز شد که بر اساس آمار اسرائیلی، 1200 نفر در آن کشته و 250 نفر دیگر ربوده و به عنوان گروگان به نوار غزه منتقل شدند.