افزایش قیمت دلار همزمان با تشدید بحران ایران و اسرائیل

با افزایش احتمال حمله نظامی حکومت ایران و گروه‌های شبه‌نظامی وابسته آن به اسرائیل که امکان درگیری نظامی منطقه‌ای را بالاتر برده است، نرخ برابری ارزها در بازار آزاد ایران نیز رو به افزایش است که در 24 ساعت گذشته قیمت دلار را به بیش از 61 هزار و 800 تومان رسانده است.

اگر چه برخی پیش‌بینی‌ها حاکی از آن بود که حکومت ایران سحرگاه دوشنبه، 15 مرداد را با حملات موشکی به اسرائیل آغاز کند اما تحقق نیافتن این امر سبب شد تا ظهر امروز نرخ برابری دلار با کمی کاهش به حدود 61 هزار و چهارصد تومان برسد.

نرخ برابری دلار در آغاز هفته گذشته به کمتر از 57 هزار و 200 تومان رسیده بود که برخی آن را ناشی از آغاز به کار دولت اصلاح‌طلب پزشکیان و احتمال بهبود مناسبات تجاری با غرب و رفع تحریم‌ها در آینده دانستند اما با ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در تهران و وعده رهبران حکومت ایران برای «مجازات سخت» اسرائیل و چشم‌انداز جنگ، نرخ برابری دلار به حدود 62 هزار تومان نیز رسید.

«تجارت نیوز» نیز در یک گزارش ویدئویی از افزایش نرخ دلار پس از اخبار مربوط به تنش بین ایران و اسرائیل خبر داده است. رسانه‌های اقتصادی ایران نیز افزایش قیمت طلا و سرعت گرفتن روند افزایشی آن در روزهای اخیر را نشانه‌ای از بازتاب بحران خارجی در اقتصاد دانسته‌اند. بورس ایران نیز همچنان قرمز‌پوش است. به گزارش «ایسنا»، سه‌شنبه 16 مرداد هم بورس با 1931 واحد روبرو شده است.