ارتباط نزدیک مرکز اسلامی هامبورگ با حکومت ایران

پس از ممنوعیت فعالیت مرکز اسلامی هامبورگ (معروف به مسجد آبی)، بازرسان ارتباطات گسترده‌ این مرکز را با حکومت جمهوری اسلامی در ایران کشف کردند. شواهدی مبنی بر ارتباط این مرکز با گروه حزب‌الله در لبنان نیز وجود دارد.

کشف شواهدی مبنی بر ارتباط نزدیک مرکز اسلامی هامبورگ با حکومت ایران
بر اساس یک گزارش، پس از ممنوعیت فعالیت مرکز اسلامی هامبورگ (معروف به مسجد آبی)، بازرسان ارتباطات گسترده‌ این مرکز را با حکومت جمهوری اسلامی در ایران کشف کردند.

مجله “اشپیگل” با استناد به اسناد محرمانه وزارت کشور آلمان نوشته که محمدهادی مفتح، رئیس مرکز اسلامی هامبورگ (IZH)، در تماس مستمر با علی خامنه‌ای بوده است. خامنه‌ای همچنین دستور کار او را تهیه کرده است.

همچنین شواهدی مبنی بر ارتباط این مرکز با گروه حزب‌الله در لبنان نیز وجود دارد. شبه نظامیان این گروه تروریستی از مرکز اسلامی هامبورگ “حمایت مالی و مشاوره” دریافت کرده‌اند.

نانسی فزر، وزیر کشور آلمان، ماه گذشته دستور ممنوعیت فعالیت مرکز اسلامی هامبورگ و سایر مراکز اسلامی وابسته به آن را صادر کرد.

در پی اعلام ممنوعیت مرکز اسلامی هامبورگ در صبح روز چهارشنبه ۲۴ ژوئیه (۳ مرداد)، به دستور دادگاه، ۵۳ مورد از اماکن مرتبط با این مرکز در هشت ایالت آلمان توسط ده‌ها مامور مورد بازرسی قرار گرفت و اموال و دارایی آن‌ها نیز ضبط شدند.