یکی از فرماندهان گردان‌های «القسام» در حمله هوایی اسرائیل به خودرویی در جنین کشته شد

ارتش اسرائیل شامگاه شنبه بیست و هفتم مرداد اعلام کرد ۴ فرد مسلح در حمله پهپادی به خودرویی در جنین در کرانه باختری هدف گرفته شدند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که دو فلسطینی شامگاه شنبه بر اثر حمله موشکی پهپاد اسرائیلی که یک خودرو را در جنین در شمال کرانه باختری هدف قرار داد، کشته شدند.از سوی دیگر، رادیو ارتش اسرائیل به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد که یک پهپاد اسرائیلی یک گروه چهار نفره فلسطینی را که برای انجام حملات قریب‌الوقوع برنامه‌ریزی کرده بودند در جنین هدف قرار داده است.

در این‌باره منابع العربیه گزارش دادند که «احمد ابوعره»، از فرماندهان گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس، در حمله پهپادی به خودرویی در جنین کشته شده است.

افزایش خشونت‌ها در کرانه باختری
کرانه باختری که از سال ۱۹۶۷ تحت اشغال اسرائیل قرار دارد، در بیش از یک سال اخیر شاهد افزایش خشونت‌ها بوده است، اما وضعیت آن از زمان آغاز جنگ در غزه وخیم‌تر شده است.

آمار رسمی فلسطینی که توسط خبرگزاری فرانسه تهیه شده حاکی از آن است که از زمان آغاز جنگ در غزه، تاکنون دست‌کم ۶۳۳ فلسطینی به ضرب گلوله نیروها و شهرک‌نشینان اسرائیلی در کرانه باختری کشته شده‌اند.

از دیگر سو، بر اساس آمار رسمی اسرائیل، در همین مدت دست‌کم ۱۸ اسرائیلی، از جمله نظامیان، در حملات فلسطینی‌ها در کرانه باختری کشته شده‌اند.اسرائیل شامگاه ۲۷ مرداد اعلام کرد در حمله پهپادی روز شنبه ارتش این کشور به شهر جنین در کرانه باختری دو «تروریست ارشد حماس» کشته شدند.

ارتش اسرائیل و اداره امنیت داخلی این کشور، شین‌بت، این دو کشته شده را احمد ابوآرا و رافت دواسی معرفی و خاطرنشان کرد که این دو عضو ارشد حماس، از عوامل تیراندازی هفته گذشته در کرانه باختری بودند که در آن یوناتان دویچ ۲۳ ساله کشته و یک غیرنظامی دیگر اسرائیلی زخمی شد.

ارتش اسرائیل و شین‌بت می‌گویند که ابو‌آرا در حملات دیگر تروریستی و همچنین در ساخت مواد منفجره دست داشته است و دواسی از اعضای ارشد یک شبکه تروریستی حماس در جنین بوده است.

این دو داخل خودرویی در حال تردد در یکی از خیابانهای شهر جنین بودند که توسط پهپادهای اسرائیلی هدف گرفته شدند.

وزارت بهداشت فلسطینی این حمله را تایید کرد و مدعی شد یکی از دو فلسطینی کشته شده، جوانی ۱۸ ساله بوده است.
این خشونتها در حالی رو به افزایش است که دور جدید مذاکرات با هدف پایان دادن به درگیریهای ۱۰ ماهه در غزه، پنجشنبه و جمعه گذشته در دوحه قطر برگزار شد و قرار است هفته آینده از سر گرفته شود.

جنگ اسرائیل با گروه حماس از ۷ اکتبر سال گذشته آغاز شد. زمانی که این گروه اسلامگرای تحت حمایت جمهوری اسلامی، با حمله به مناطق مرزی اسرائیل بیش از ۱۲۰۰ نفر عمدتا غیرنظامی را به کام مرگ کشید و حدود ۲۵۰ نفر را هم به عنوان گروگان به غزه برد.

Print Friendly, PDF & Email