کمپین دفاع از شریفه محمدی از ثبت نامه درخواست لغو حکم اعدام او در دفتر دبیر کل سازمان ملل خبر داد

کمپین دفاع از شریفه محمدی، زندانی محکوم به اعدام و محبوس در زندان لاکان رشت روز شنبه ۳ شهریورماه از ثبت نامه درخواست لغو حکم اعدام او در دفتر دبیرکل سازمان ملل خبر داد.

این کمپین اعلام کرد تاییدیه‌ای دریافت کرده که نامه‌ای که به دفتر دبیرکل سازمان ملل ارسال کرده بود، ثبت و رویت شده و در جریان برای اقدام قرار گرفته است.

در این نامه اعتراضی ضمن اشاره به فعالیتهای مدنی شریفه و واهی بودن اتهام بغی و حکم اعدام، از دبیرکل سازمان ملل خواسته شده تا در اعتراض به این حکم اقدام کند.

کمپین دفاع از شریفه محمدی در نامه خود به دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد «حکم اعدام او تنها صدور حکم علیه یک شخص و یک زن نیست بلکه مضافا اعلام جنگ جمهوری اسلامی علیه تمامی فعالین تشکلها و فعالین مدنی است و به همین علت لازم است دبیرکل سازمان ملل نیز در این قضیه مداخله جدی کند.»

این کمپین تصریح کرد که این نامه را از مجرای یکی از مقامات سازمان ملل و به طور اختصاصی برای دبیرکل سازمان ملل ارسال کرده و رونوشتی از نامه را هم برای مقامات مختلف سازمان ملل ارسال کرده است.

شریفه محمدی در آذرماه سال گذشته بازداشت و روز ۱۴ تیرماه ۱۴۰۳ از سوی دادگاه انقلاب اسلامی رشت به اتهام «بغی» به اعدام محکوم شد.

این حکم بر اساس اتهام وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی مبنی بر عضویت خانم محمدی در «کو‌مه‌له» صادر شده، این در شرایطی است که این اتهام از سوی خانم محمدی، همسرش؛ سیروس فتحی، و حزب کومه‌له به شدت رد شده است.

پرونده شریفه محمدی اکنون در دیوان عالی کشور در حال بررسی است.

فعالان و تشکل‌های حقوق بشری، کارگری و صنفی در ایران و نیز سازمان‌های حقوق بشری و اتحادیه‌های کارگری در جهان همراه با شماری از فعالان ایرانی صدور حکم اعدام برای خانم محمدی را محکوم کرده اند.

Print Friendly, PDF & Email