ولی‌عهد سعودی از رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین استقبال کرد

شاهزاده محمد بن سلمان، ولی‌عهد پادشاهی عربی سعودی از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین استقبال کرد.

ولی‌عهد سعودی سه‌شنبه ۶ شهریور ضمن بحث با محمود عباس درباره تشدید تنش‌های نظامی در نوار غزه و پیرامون آن، مجددا بر موضع حمایت‌ سعودی از مردم فلسطین و مسأله عادلانه آنها تاکید کرد.بن سلمان در این دیدار تاکید مجدد بر حمایت کشورش را از آرمان‌های مشروع فلسطینیان برای دست‌یابی به حقوق مشروع آنها در داشتن زندگی شرافتمندانه و از جمله آن تحقق صلح عادلانه و پایدار ابراز کرد.

ولی‌عهد سعودی همچنین ادامه تلاش‌های ریاض برای ارتباط‌گیری با همه طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به‌منظور کاستن از تنش‌ها را مورد تاکید قرار داد.

از طرفی وزارت خارجه پادشاهی عربی سعودی، سه‌شنبه ۶ شهریور در بیانیه‌ای اظهارات یکی از وزیران دولت «اشغالگر اسرائیل» که در آن خواستار ایجاد کنیسه در مسجد الاقصی شده بود را محکوم کرد.

در بیانیه وزارت خارجه سعودی آمده است: «پادشاهی عربی سعودی بر رد قاطعانه چنین اظهارات افراطی و تحریک آمیز علیه احساسات همه مسلمانان در سراسر جهان و لزوم احترام به جایگاه تاریخی و قانونی مسجد الاقصی تاکید کرد».

سعودی همچنین مجددا از جامعه بین‌المللی خواست تا به مسئولیت‌های خود برای پایان دادن به فاجعه انسانی که ملت فلسطین شاهد آن است، عمل کرده و ساز و کارهای جدی برای پاسخگو کردن مقامات اسرائیلی درباره نقض مداوم قوانین، هنجارها و قطعنامه‌های بین‌المللی را فعال کند.

Print Friendly, PDF & Email