زندانی سیاسی امیرحسین مرادی، درخواست عفو و مرخصی نکرده و نخواهم کرد

زندانی سیاسی امیرحسین مرادی، دانشجوی نخبه دانشگاه شریف و زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، در متنی از زندان نوشت:

«حتی یک روز ماندن زندانیان سیاسی در بند غیرقانونی است، من درخواست عفو و مرخصی نکرده و نخواهم کرد، این حکومت است که باید از مردم ایران درخواست عفو کند.»

زندانی سیاسی امیرحسین مرادی دانشجوی فیزیک به همراه زندانی سیاسی علی یونسی دانشجوی مهندسی کامپیوتر ، ۲دانشجوی نخبه دانشگاه صنعتی شریف روز ۲۲ فروردین ماه ۹۹، توسط مأموران اطلاعات بدون ارائه حکم قضایی بازداشت شدند. بازداشت آنها همراه با ضرب و شتم بود. این دو دانشجو سپس به سلول‌های انفرادی ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده و هم اکنون چهارمین سال بازداشت خود را می‌گذرانند.

متن کامل زندانی سیاسی امیرحسین مرادی به شرح زیر است:
حتی یک روز ماندن من و عزیزترین دوستم و دیگر زندانیان سیاسی در بند غیرقانونی است. چون جرمی مرتکب نشده ایم و تنها گناه ما آزادی خواهی است.

اما با توجه به خبرهای جسته و گریخته و شایعات می‌خواهم اعلام کنم من درخواست عفو و مرخصی نکرده و نخواهم کرد.

چرا که ایمان دارم که در نتیجه جنایات صورت گرفته که اندکی از آن را در این سالیان مقابل چشمانم دیده ام، در نهایت این حکومت است که باید از مردم ایران درخواست عفو کند.

عاملان و آمران این جنایت‌ها باید پاسخگوی اعمالشان باشند که کوچکترین آنها گرفتن سال‌های جوانی ما است و تا آنجا که به ما مربوط است نه می‌بخشیم و نه فراموش می‌کنیم.

امیرحسین مرادی

زندان اوین

۱۲ شهریور ۱۴۰۳

علی یونسی دانشجوی مهندسی کامپیوتر و امیرحسین مرادی دانشجوی فیزیک، ۲دانشجوی نخبه دانشگاه صنعتی شریف روز ۲۲ فروردین ماه ۹۹، توسط مأموران اطلاعات بدون ارائه حکم قضایی بازداشت شدند. بازداشت آنها با ضرب و شتم همراه بود. این ۲دانشجو سپس به سلول‌های انفرادی ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند.

ماموران شامگاه جمعه ۲۲ فروردین ماه پس از تفتیش منازل و بدون ارائه حکم قضایی این ۲فعال دانشجویی را همراه با ضرب و شتم شدید بازداشت کردند بطوریکه در هنگام یورش ۱۲ مامور سپاه پاسداران به خانه علی یونسی، در ضرب و شتم وحشیانه پیشانی او را شکافتند.

امیرحسین مرادی، برنده مدال نقره المپیاد نجوم کشوری سال ۹۶ و علی یونسی، برنده مدال نقره المپیاد نجوم کشوری سال ۹۵ و مدال طلای المپیاد نجوم سال ۹۶ است. همچنین، علی یونسی با کسب مدال طلا در دوازدهمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک که در چین برگزار شد، برای ایران افتخار آفریده است.

این ۲دانشجوی نخبه زندانی سیاسی، در تاریخ ۵ تیر ۱۴۰۱، پس از ۸۰۸ روز نگهداری در بندهای دربسته و سلول‌های انفرادی زندان اوین، با احکام سنگین ۱۶ سال حبس، به بندهای عمومی اوین منتقل شدند.

علی یونسی همراه با پدرش میریوسف یونسی هم اکنون در زندان اوین محبوس هستند. میریوسف یونسی در جریان تظاهرات سراسری بازداشت و سرانجام توسط قاضی ایمان افشاری از شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۵ سال زندان محکوم شد.

Print Friendly, PDF & Email