انتقاد یک تشکل کارگری آلمان از حکم اعدام شریفه محمدی

یک تشکل کارگری در آلمان با انتقاد از صدور حکم اعدام برای شریفه محمدی، فعال کارگری، در ایران در پی «یک محاکمه به شدت ناعادلانه» در دادگاه انقلاب اسلامی رشت اعلام کرد که در قبال برخوردهای مقامات جمهوری اسلامی با کارگران ساکت نخواهد ماند.

وب سایت اتحادیه کارگران فلزکار آلمان در فرانکفورت نوشت که گزارش‌های مربوط به شکنجه و بدرفتاری با خانم محمدی، از جمله ضرب و شتم شدید، «بی‌عدالتی نگران‌کننده‌ای» که او از زمان بازداشت در پاییز سال گذشته با آن روبرو بوده است را نشان می‌دهد.

پیش از این نیز استفان کاتن، دبیر کل فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل، روز سه شنبه ۱۳ شهریور گفته بود: «ما با نگرانی شدید وضعیت اضطراری شریفه محمدی را که به اعدام محکوم شده است، دنبال می کنیم و خواستار آزادی فوری وی هستیم.»در همین حال، کمپین دفاع از شریفه محمدی در بیانیه ای در روز پنجشنبه ۱۵ شهریور ضمن قدردانی از حمایت های جهانی از این فعال کارگری زندانی محکوم به اعدام، اعلام کرد که «کوچک ترین انتظار از دیوان عالی کشور این است که این حکم ظالمانه را نقض کند تا سریعا برای ارسال پرونده به شعبه ی هم عرض و صدور حکم برائت برای شریفه اقدامات لازم انجام شود.»

این کمپین پیشتر اعلام کرده بود که پرونده شریفه محمدی در حال حاضر در دیوان عالی کشور در حال رسیدگی است.

شریفه محمدی در آذرماه سال گذشته بازداشت و روز ۱۴ تیرماه ۱۴۰۳ از سوی دادگاه انقلاب اسلامی رشت به اتهام «بغی» به اعدام محکوم شد.

این حکم بر اساس اتهام وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی مبنی بر عضویت خانم محمدی در «کو‌مه‌له» صادر شده، این در شرایطی است که این اتهام از سوی خانم محمدی، همسرش؛ سیروس فتحی، و حزب کومه‌له به شدت رد شده است.

پیش از این کمپین دفاع از شریفه محمدی از اعمال شکنجه بر او در بازداشتگاه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در سنندج خبر داده بود.

فعالان و تشکل‌های حقوق بشری، کارگری و صنفی در ایران و نیز سازمان‌های حقوق بشری و اتحادیه‌های کارگری در جهان همراه با شماری از فعالان ایرانی صدور حکم اعدام برای خانم محمدی را محکوم کرده اند.

همچنین بازنشستگان در تجمع های خود برخی از شهرهای ایران خواستار آزادی این فعال کارگری شده اند.

Print Friendly, PDF & Email