تبادل جدید اسرا میان روسیه و اوکراین؛ مبادله ۱۰۳ اسیر از هر طرف

مسکو شنبه ۲۴ شهریور اعلام کرد که در عملیاتی با کی‌یف ۱۰۳ اسیر جنگی از هر طرف مبادله کرده است، که شامل سربازان ارتش روسیه که توسط نیروهای اوکراینی در جریان حمله گسترده به منطقه مرزی کورسک به اسارت درآمده‌اند، می‌شود.

وزارت دفاع روسیه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در پایان روند مذاکراتی، ۱۰۳ نظامی روسی که در منطقه کورسک تصرف شده از سوی اوکراین اسیر شده بودند، به کشور بازگردانده شدند و در مقابل، ۱۰۳ اسیر جنگی از نیروهای مسلح اوکراین تحویل داده شد.»

این وزارتخانه افزود: «در حال حاضر تمامی سربازان روسی در خاک جمهوری بلاروس هستند و علاوه بر امکان ارتباط با بستگان خود، از کمک‌های روانی و پزشکی لازم نیز برخوردار شده‌اند.
این در حالی است که هنوز هیچ تاییدی از طرف اوکراینی در رابطه با این تبادل اسرای صورت گرفته، وجود ندارد.

مبادلات قبلی
روسیه و اوکراین به رغم ادامه نبردها، صدها اسیر جنگی را در طول این درگیری که به مدت دو سال و نیم ادامه دارد، معمولاً از طریق توافقاتی که توسط امارات متحده عربی، پادشاهی عربی سعودی یا ترکیه حمایت و میانجی‌گری می‌شود، مبادله کرده‌اند.

این بیانیه وزارت دفاع روسیه تنها سه هفته پس از آن منتشر می‌شود که روسیه و اوکراین ۱۵۵ اسیر جنگی را به عنوان بخشی از توافقات قبلی خود که امارات نیز نقش در آن میانجی داشت، مبادله کردند.

Print Friendly, PDF & Email