دستگیری فردی که قصد ترور ترامپ را داشت

پلیس فدرال آمریکا «اف‌بی‌آی» فردی که قصد ترور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده و نامزد جمهوری‌خواهان برای انتخاب پیش رو را داشت، را بازداشت کرد. به گفته رسانه‌ها، این فرد از هواداران اوکراین و از مخالفان سرسخت سیاست ترک حمایت ترامپ از این کشور در برابر روسیه است.

به گزارش «رویترز»، تلاش برای ترور ترامپ روز یکشنبه در حالی که او در زمین گلف خود در فلوریدا بازی می‌کرد، ناکام ماند. یک مرد مسلح، که بعدا معلوم شد رایان وسلی روث ۵۸ ساله اهل هاوایی است، در حالی که با یک «کلاشینکوف» در بوته‌ها مخفی شده بود، توسط سرویس مخفی مشاهده شد.پس از آن‌که ماموران سرویس مخفی به سوی مظنون تیراندازی کردند، او اسلحه خود را انداخت و با اتومبیل از محل متواری شد. وی بعداً توسط پلیس در ۶۵ کیلومتری زمین گلف ترامپ دستگیر شد.

در حالی که مقامات اجرای قانون هنوز انگیزه مظنون را اعلام نکرده‌اند، رویترز پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی مرتبط با روث را جستجو کرده است، که نشان می‌دهند او حامی فعال اوکراین در جنگ با روسیه بوده است. اف‌بی‌آی و سایر سازمان‌های دولتی از ارائه توضیحات بیشتر در این باره خودداری کردند.

دستگیری مظنون با کمک شاهدی که اطلاعات مهمی از جمله تصاویری از خودروی او و پلاک آن ارائه کرد، انجام شد. کلانتر شهرستان پالم بیچ از عملکرد سریع سرویس مخفی برای تضمین امنیت ترامپ تمجید کرد.

ترامپ در ایمیلی به حامیانش تأیید کرد که آسیبی ندیده است، و آنها را از سلامت خود مطمئن کرد. جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، و کامالا هریس، معاون وی، در جریان این حادثه قرار گرفتند، و بایدن به تیمش دستور داد تا منابع لازم را برای افزایش امنیت ترامپ در اختیار سرویس مخفی قرار دهند.

این دومین اقدام به ترور ترامپ طی ماه‌های اخیر است، که چالش‌های امنیتی فزاینده‌ای که نامزدها در آستانه انتخابات نوامبر ۲۰۲۴ با آن مواجه هستند را برجسته می‌کند. اولین تلاش برای ترور ترامپ دو ماه پیش در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا رخ داد و منجر به آسیب جزئی به گوش راست وی شد.

Print Friendly, PDF & Email