حزب‌الله: مقر موساد در نزدیکی تل‌آویو را هدف گرفتیم؛ اسرائیل: موشک زمین به زمین رهگیری شد

همزمان با آخرین تلاش‌ها از سوی جامعه بین‌المللی برای جلوگیری از گسترش درگیری‌‌ها در منطقه، خبرگزاری‌ها از موج تازه‌ای از حملات اسرائیل به لبنان خبر می‌دهند.

حملات کم‌سابقه اسرائیل به لبنان و پاسخ حزب‌الله در حالی بامداد چهارشنبه نیز ادامه یافت که رهبران جهان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گردهم آمده‌اند تا چشم‌انداز آینده جهان را در پرتو تلاش‌هایی در جهت صلح و امنیت پایدار ترسیم کنند.

همزمان با آخرین تلاش‌ها از سوی جامعه بین‌المللی برای جلوگیری از گسترش درگیری‌‌ها در منطقه، خبرگزاری‌ها از موج تازه‌ای از حملات اسرائیل به لبنان خبر می‌دهند.

از سوی دیگر با به صدا درآمدن آژیرهای هشدار هوایی در تل‌آویو، ارتش اسرائیل اعلام کرد یک موشک زمین به زمین شلیک شده از سوی لبنان را رهگیری کرده است.

آخرین خبرها و تحولات مربوط به رویارویی نظامی اسرائل و حزب‌الله لبنان را در این گزارش دنبال کنید.

نخست وزیر اسرائیل سفر خود به نیویورک را تعویق انداخت
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل سفر خود به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل را تا روز پنجشنبه به تعویق انداخت.

دفتر نخست وزیری اسرائيل روز چهارشنبه تایید کرد که سفر بنیامین نتانیاهو به نیویورک برای شرکت و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل یک روز به تعویق افتاده است.

این خبر همزمان با تشدید دور تازه درگیری‌ها و حملات متقابل میان ارتش اسرائیل و حزب‌الله لبنان منتشر می‌شود.

بنا به آنچه در بیانیه دفتر نخست وزیر اسرائیل آمده، آقای نتانیاهو به جای امشب (چهارشنبه) فردا (پنجشنبه) برای سخنرانی در سازمان ملل عازم نیویورک می‌شود و عصر شنبه به اسرائیل بار می‌گردد.

نخست وزیر اسرائیل سفر خود به نیویورک را تعویق انداخت

بریتانیا برای بازگرداندن شهروندان خود از لبنان نیروهایی را عازم قبرس می‌کند
وزارت خارجه بریتانیا اعلام کرد که نیروهایی از ارتش این کشور به زودی برای تخلیه شهروندان و بازگرداندن آنها به کشور عازم قبرس خواهد کرد.

در بیانیه وزارت خارجه بریتانیا همچنین از اتباع این کشور خواسته شده است که فورا خاک لبنان را ترک کنند.

اعزام نیروهای ارتش بریتانیا به قبرس در چارچوب طرحی اضطراری برای تخلیه شهروندان این کشور از لبنان صورت می‌گیرد.

بریتانیا در این راستا قرار است «طی ساعات آینده» حدود ۷۰۰ سرباز را به قبرس اعزام کند.

وزیر خارجه لبنان: نزدیک به نیم میلیون نفر در پی حملات اسرائیل آواره شدند
وزیر امور خارجه لبنان می‌گوید که در پی حملات اخیر ارتش اسرائیل به مناطق جنوبی این کشور دست کم ۵۰۰ هزار نفر از ساکنان این مناطق تاکنون آواره شده‌اند.

عبدالله بو حبیب در این خصوص تصریح کرد که شمار آوارگان داخلی در کشورش به دلیل حملات مداوم و بی‌سابقه اخیر اسرائیل به نحو چشمگیری افزایش یافته است.

پیش از دور تازه حملات اسرائیل که تنها در روز دوشنبه نزدیک به ۵۰۰ کشته به جا گذاشت، لبنان دست کم با ۱۱۰ هزار آواره ناشی از بمباران‌های اسرائیل دست و پنجه نرم می کرد.

عراق، مصر و اردن: «اسرائیل منطقه را به سمت یک جنگ تمام‌عیار سوق می دهد»
رؤسای دیپلماسی مصر، عراق و اردن در بیانیه مشترکی که روز چهارشنبه منتشر شد ضمن محکوم کردن «تجاوزات» صورت گرفته به خاک لبنان» هشدار دادند که اسرائیل منطقه را به سمت یک جنگ تمام عیار سوق می دهد.

وزرای خارجه سه کشور یاد شده با اشاره خطرات فزاینده تشدید تنش در منطقه، خواستار توقف فوری حملات اسرائیل به غزه به عنوان مقدمه‌ای برای فروکش کردن تنش‌ها و پایان مناقشات جاری شدند.

عراق، مصر و اردن: «اسرائیل منطقه را به سمت یک جنگ تمام‌عیار سوق می دهد»

حزب‌الله: مقر موساد در نزدیکی تل‌آویو را با موشک هدف قرار دادیم
حزب الله لبنان روز چهارشنبه مدعی شد که یک موشک بالستیک به سمت مقر موساد، سرویس اطلاعات خارجی اسرائیل، در نزدیکی تل آویو شلیک کرده است.

شبه‌نظامیان شیعی تحت حمایت ایران در بیانیه ای اعلام کردند: «مقاومت اسلامی ساعت ۶:۳۰ بامداد (۳:۳۰ به وقت گرینویچ) روز چهارشنبه (…) یک موشک بالستیک از نوع قادر۱ را شلیک و مقر موساد در حومه تل آویو را هدف قرار داد.»

این گروه اسلام‌گرا افزود که مقر موساد همان جایی است که عملیات «ترور رهبران» حزب الله «و انفجار پیجرها و دستگاه‌های بی‌سیم ارتباطی» به تازگی در آن طراحی شده بود.

ارتش اسرائیل هنوز در خصوص ادعای حزب‌الله مبنی بر هدف قرار دادن مقر موساد اظهار نظری نکرده است.

ارتش اسرائیل: یک موشک زمین به زمین لبنان را رهگیری کردیم
ارتش اسرائیل اعلام کرد که در پی شلیک موشک از سوی لبنان آژیرهای هشدار هوایی صبح چهارشنبه در تل آویو به صدا درآمد.

یک سخنگوی ارتش اسرائیل در این خصوص گفت: به دنبال آژیرهایی که در مناطق تل آویو و نتانیا به صدا درآمد، یک موشک زمین به زمین شناسایی و توسط پدافند هوایی رهگیری شد.

این حمله موشکی در پاسخ به سومین دور حملات سنگین و کم‌سابقه اسرائیل به مناطق مختلف در خاک لبنان صورت می‌گیرد که روز چهارشنبه نیز ادامه داشت.

سخنگوی ارتش اسرائیل به خبرگزاری فرانسه گفت: این برای نخستین بار است که موشکی شلیک شده از سوی حزب‌الله به منطقه تل آویو می رسد.

در پی افزایش نگرانی‌ها نسبت به احتمال فراگیر شدن درگیری‌ها در منطقه، شورای امنیت سازمان ملل قرار است امروز، چهارشنبه برای بررسی تحولات جنگ اسرائیل و حزب‌الله تشکیل جلسه دهد.

Print Friendly, PDF & Email