خامنه ای می گوید «پیروزی نهایی» متعلق به حزب الله است

رهبر ایران روز چهارشنبه گفت که حزب‌الله علی‌رغم “خسارت” وارده به گروه شبه‌نظامی مورد حمایت ایران، در نهایت در نبرد خود علیه اسرائیل پیروز خواهد شد.

خامنه ای گفت : «به یاری و قدرت خداوند، پیروزی نهایی در این نبرد متعلق به جبهه مقاومت و حزب الله است». او این اظهارات را در دیدار با جانبازان جنگ ایران و عراق که در دهه ۱۹۸۰ شرکت کردند، بیان کرد.

حزب‌الله بامداد چهارشنبه ده‌ها پرتابه به سمت اسرائیل شلیک کرد، از جمله موشکی به سمت تل‌آویو، که عمیق‌ترین حمله این گروه شبه‌نظامی تا به امروز بود و پس از حملات اسرائیل به لبنان که صدها نفر را کشت، تشدید جدیدی را نشان داد.

حزب الله اعلام کرد که یک موشک بالستیک «قادر ۱» را به سمت مقر سازمان اطلاعاتی «موساد» اسرائیل شلیک کرده است، که آن را مسئول یک سری قتل های هدفمند اخیر فرماندهان ارشد خود می داند و حمله هفته گذشته به جایی که مواد منفجره مخفی شده در پیجرها و واکی تاکی ها ده ها کشته برجای گذاشت. حمله ای که طی آن هزاران نفر از جمله بسیاری از اعضای حزب الله زخمی شدند.

نزدیک به یک سال جنگ بین حزب‌الله و اسرائیل، پیش از تشدید تنش‌ها در این هفته، ده‌ها هزار نفر را در دو طرف مرز آواره کرده بود.

اسرائيل متعهد شده است كه تمام توان خود را انجام دهد تا اطمينان حاصل كند كه شهروندانش مي توانند به خانه هاي خود در شمال بازگردند، در حالي كه حزب الله گفته است كه تا زمان آتش بس در غزه كه به نظر مي رسد دورتر و بيشتر مي شود، به حملات راكتي خود ادامه خواهد داد.

مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران گفته است که «ما در کنار مردمی در سراسر جهان بوده‌ایم که در خشم علیه جنایات اسرائیل به خیابان‌ها سرازیر شده‌اند. ما جنایات اسرائیل علیه بشریت را محکوم می کنیم. ضروری است جامعه بین المللی فورا خشونت را متوقف کند و آتش بس دائمی در غزه برقرار کند و به وحشی گری ناامیدانه اسرائیل در لبنان قبل از اینکه منطقه و جهان را دربرگیرد پایان دهد.»

او همچنان از صلح و آرامش صحبت میکند و میگوید : «جمهوری اسلامی ایران به دنبال حفظ امنیت خود و عدم ایجاد ناامنی برای دیگران است. ما صلح را برای همه می خواهیم و به دنبال جنگ یا نزاع با کسی نیستیم.»

Print Friendly, PDF & Email