در حمله اسرائیل به لبنان، فتح شریف ابوالامین، رهبر حماس در لبنان کشته شد

حماس، دوشنبه نهم مهر اعلام کرد که فتح شریف ابوالامین، یکی از رهبران این گروه به همراه برخی اعضای خانواده‌اش در حمله اسرائیل به جنوب لبنان کشته شد.

این گروه اعلام کرد، فتح شریف ابوالامین که در لبنان کشته شد، یکی از اعضای رهبری این گروه در خارج به شمار می‌رود.

حماس در بیانیه‌ای افزود: «اسرائیل خانه ابوالامین در اردوگاه آوارگان فلسطینی «البص» در جنوب لبنان را هدف قرار داد.»

بیانیه حماس افزود، حمله اسرائیل به کشته‌شدن «امیه ابراهیم عبدالحمید»، همسر شریف ابوالامین و «امین» فرزند و همچنین «وفاء» دخترش منجر شد.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین پیشتر نیز از کشته‌شدن سه تن از اعضای خود در حمله اسرائیل به بیروت خبر داده بود.

این جبهه در بیانیه‌ای از کشته‌شدن محمد عبدالعال (ابوغازی)، یکی از اعضای دفتر سیاسی جبهه و عماد عوده (ابو زیاد) رئیس اداره امنیت نظامی جبهه در منطقه «الکلا» در بیروت پایتخت لبنان خبر داد.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین یک سازمان چپگرای فلسطینی است که از سوی اسرائیل و اتحادیه اروپا به عنوان یک سازمان «تروریست» طبقه‌بندی شده است.

این جبهه از حزب الله لبنان در عملیات نظامی خود در شمال اسرائیل برای پشتیبانی از غزه حمایت کرده است.

گفتنی است که در ۲ ژانویه ۲۰۲۴، صالح العاروری معاون دفتر سیاسی حماس در حومه جنوبی بیروت در یک حمله منتسب به اسرائیل کشته شد.

این حمله اولین موردی است که مرکز پایتخت لبنان از زمان آغاز تشدید تنش‌ها با حزب الله که پس از حمله ۷ اکتبر ۲۰۲۳ حماس به بیروت آغاز شد، هدف قرار می‌گیرد.روزنامه تایمز اسرائیل نوشت آنروا، آژانس سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی، در پاسخ به سوال این رسانه تایید کرد فتح شریف ابوالامین،‌ رهبر حماس در لبنان که در حمله اسرائیل کشته شد، کارمند این نهاد بوده و از ماه مارس برای تحقیق درباره فعالیت سیاسی‌اش به مرخصی بدون حقوق فرستاده شد