حسین الله‌کرم ادعا می‌کند ۴۰ هزار رزمنده در عراق و یمن آماده اعزام بە جولان هستند

در ادامە واکنش‌های مقامات جمهوری اسلامی بە کشتە‌شدن حسن نصراللە، دبیرکل گروه تروریستی حزب‌اللە لبنان و افزایش درگیری‌ها میان این گروه و ارتش اسرائیل، حسین‌الله کرم، از فرماندهان سپاه پاسداران ادعا کرده کە “۴۰ هزار رزمنده‌ یمنی و عراقی” آماده اعزام برای “تصرف جولان” هستند.

این فرمانده سپاه کە همزمان ریاست شورای هماهنگی گروه موسوم به “انصار حزب‌الله” را نیز برعهده دارد، در گفت‌وگو با وبسایت دیده‌بان ایران گفت: «اعلام آمادگی و حضور ۴۰ هزار رزمنده‌ از یمن و همچنین عراق، و دیگر نیروهای مقاومت برای تصرف جولان امکان‌پذیر است و در آینده ممکن است انجام شود.»

البته این فرمانده سپاه تاکید کردە کە “نیازی به حضور گسترده نظامی برای کمک به لبنان نیست” وادعا کرده کە “خود حزب‌الله از پس کار برمی‌آید”.

حسین‌الله کرم در مورد “ارسال کمک بە حزب‌اللە” گفتە کە “کمک‌های عامه مردم بهتر است به شکل مالی ارسال شود و همچنین کمک‌های نظامی، اطلاعاتی و امنیتی بهتر است توسط دولت‌ها و گروه‌های مقاومت ساماندهی شود”.

گروه انصار حزب‌الله، وابستە بە سپاه پاسداران کە به دست داشتن در “سرکوب معترضان ایرانی و نقض جدی حقوق بشر” متهم است، از سال ٢٠١٨ تا کنون در فهرست تحریم‌های ایالات متحده قرار دارد.

پس از کشته‌شدن حسن نصرالله، رجزخوانی مقامات جمهوری اسلامی و فرماندهان سپاه علیه اسرائیل شدت گرفته است.