«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد

در پی انفجار شدیدی که صبح چهارشنبه ۱۱ مهر منطقه مزه در دمشق، پایتخت سوریه را لرزاند منابع «العربیه» از کشته شدن «حسن جعفر قصیر» از اعضای ارشد حزب‌الله در حمله هوایی اسرائیل به این منطقه خبر دادند.

به گفته این منابع در این حمله هوایی به آپارتمان محل تردد اعضای سپاه پاسداران ایران و شبه‌نظامیان حزب‌الله در پایتخت سوریه، ۳ نفر از جمله دو تبعه غیر‌سوری کشته و ۴ نفر دیگر زخمی شدند.

منابع «العربیه» نام یکی از افراد کشته شده در حمله هوایی اسرائیل به منطقه مزه، را «حسن جعفر قصیر»، داماد حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله اعلام کردند.به گزارش منابع یاد شده داماد دبیرکل حزب‌الله بلافاصله پس از ورود به سوریه کشته شد.

همچنین گفته می‌شود «حسن جعفر قصیر» برادر «محمد جعفر قصیر» فرمانده یگان ۴۴۰۰ و از اعضای عالی‌رتبه حزب‌الله است که او نیز روز گذشته در بمباران اسرائیل بر الضاحیه کشته شد.
محمد جعفر قصیر از افراد بسیار نزدیک به ایران و فرمانده یگان ۴۴۰۰ حزب‌الله بود که در انتقال جنگ‌افزارها از ایران و گروه‌های نیابتی آن به این گروه شبه‌نظامی در لبنان نقش داشت.این دومین بار ظرف ۲۴ ساعت گذشته است که انفجاری مهیب منطقه مزه در مرکز دمشق را تکان داد.

تلویزیون رسمی سوریه اعلام کرد که اسرائیل یک آپارتمان مسکونی در دمشق را هدف قرار داده است که به کشته شدن ۳ نفر و مجروح شدن ۴ نفر دیگر منجر شده است.پیش از آن نیز رسانه‌های دولتی سوریه بامداد سه‌شنبه دهم مهر از کشته‌شدن ۳ غیر‌نظامی از جمله یکی از مجریان تلویزیون رسمی سوریه و زخمی شدن ۹ تن دیگر بر اثر حمله هوایی اسرائیل به دمشق خبر داده بودند.

تلویزیون رسمی سوریه اعلام کرد «صفا احمد» یکی از مجریان این شبکه در حملات هوایی اسرائیل به دمشق و اطراف آن کشته شده است.

با وجود اینکه دولت سوریه همواره تأکید می‌کند که این حملات از سوی اسرائیل انجام می‌شود، مقامات اسرائیلی اما به ندرت در مورد چنین حملاتی اظهارنظر می‌کنند.

تایید کشته شدن داماد حسن نصرالله در بیروت
صابرین‌نیوز، رسانه نزدیک به سپاه قدس، کشته شدن محمد جعفر قصير، داماد حسن نصرالله در حمله عصر سه‌شنبه اسرائیل به دو ساختمان در ضاحیه بیروت را تایید کرد.

منابع اسرائیلی پیشتر اعلام کرده بودند که محمد جعفر قصير در انتقال سلاح از جمهوری اسلامی به لبنان و سوريه نقش داشته است. ایالات متحده هم برای دریافت هرگونه اطلاعات از او ١٠ میلیون دلار پاداش تعیین کرده بود.

حسن جعفر قصير، برادر محمد نیز همزمان، در این حمله اسرائیل کشته شده است.

«صابرین‌نیوز» همچنین تصریح کرد محمد جعفر قصير با توصیه قاسم سلیمانی در زمان سفر بشار اسد به تهران به عنوان مترجم در دیدار با رئیس جمهور وقت حضور داشت.

حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان که روز جمعه ۶ مهرماه در حمله هوایی اسرائیل به بیروت کشته شد، سه فرزند پسر به نامهای، هادی، محمد جواد و محمدعلی و یک دختر به نام زینب داشت.

نصرالله از اعضای موسس حزب‌الله لبنان و پس از صبحی الطفیلی و عباس موسوی، سومین دبیرکل حزب‌الله بود. او که از وفادارترین فرماندهان نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی به علی خامنه‌ای بود، سالها از بیم کشته شدن، از حضور در انظار و اماکن عمومی خودداری می‌کرد اما نهایتا مورد هدف بمب‌افکن‌های اسرائیلی قرار گرفت و جسدش از ویرانه‌های مقر اصلی حزب‌الله در بیروت بیرون کشیده شد.