هریس در تلاش است تا جمهوری‌خواهان میانه‌رو و رای‌دهندگان مستقل‌ را به خود جذب کند

هریس در تلاش است تا جمهوری‌خواهان میانه‌رو و رای‌دهندگان مستقل‌ را به خود جذب کند بدون اینکه پایگاه دموکرات خود را از دست بدهد.کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری ایالات متحده و نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری ۵ نوامبر، روی جذب رای رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه میانه‌رو در ایالت‌های کلیدی تمرکز کرده است.

به گزارش «رویترز»، هریس روز پنجشنبه در کنار لیز چینی، نماینده سابق کنگره که یکی از جمهوری‌خواهان برجسته مخالف دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان است که از هریس حمایت کرده است، در حرکتی استراتژیک در یک رویداد تبلیغاتی در ویسکانسین شرکت کرد.

چینی و پدرش دیک چینی، معاون رئیس‌جمهوری پیشین، به شدت از ترامپ به خاطر اقداماتش در ارتباط با انتخابات ۲۰۲۰ و حمله به کنگره در ۶ ژانویه سال بعد برای جلوگیری از رئیس‌جمهور شدن جو بایدن انتقاد کرده‌اند.

هریس در تلاش است تا جمهوری‌خواهان میانه‌رو و رای‌دهندگان مستقل‌، به ویژه در ایالت‌های تعیین‌کننده مانند ویسکانسین را به خود جذب کند، بدون اینکه پایگاه دموکرات خود را از دست بدهد. مواضع او به سمت میانه‌روها متمایل شده است، که شامل حمایت قوی از اسرائیل، سیاست‌های مرزی سختگیرانه‌تر، و رویکرد متوازن به انرژی برای کاهش هزینه‌های سوخت است.

با این حال، هریس با چالش‌هایی در جذب رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه روبروست. نظرسنجی «رویترز/ایپسوس» از اواخر سپتامبر نشان می‌دهد که تنها ۵ درصد جمهوری‌خواهان قصد دارند به هریس رأی بدهند، هرچند او در کل با ۴۷ درصد حمایت در مقابل ۴۰ درصد ترامپ پیشتاز است.

در رویداد روز پنجشنبه، هریس بر وحدت ملی و دیدگاه خود برای رهبری همه آمریکایی‌ها بدون توجه به گرایش سیاسی آنها تأکید کرد. او همچنین انتقادات خود از ترامپ را تکرار و او را برای ریاست‌جمهوری «ناشایست» توصیف کرد.

این رویداد که در شهر ریپون ویسکانسین برگزار شد، دارای اهمیت راهبردی است، چرا که این شهر برای حزب جمهوری‌خواه اهمیت تاریخی دارد، و جلساتی که منجر به تشکیل این حزب در سال ۱۸۵۴ شد در آن برگزار شد، و به همین دلیل هم ریپون به عنوان محل تولد حزب شناخته می‌شود.

به گفته رویترز، در حالی که برخی استراتژیست‌های سیاسی تغییر موضع هریس به سمت میانه میدان را پرخطر می‌دانند، اما معتقدند عموم رأی‌دهندگان لیبرال در نهایت از او دست نخواهند کشید، زیرا جایگزین او ترامپ خواهد بود.