خانه / اخبار مهم روز / کیهان: آمریکا و اتحادیه اروپا می خواهند کاری کنند که ما از ترس مرگ خودکشی کنیم!

کیهان: آمریکا و اتحادیه اروپا می خواهند کاری کنند که ما از ترس مرگ خودکشی کنیم!

نماز جمعه در شهرهای مختلف رویایی که به کابوس تبدیل شد را برملا میکرد و تمام ائمه جمعه یک صدا همین را گفتند: سعیدی – نماز جمعه قم: «امروز عده‌یی در داخل کشور از سخنان رئیس‌جمهور آمریکا نترسند و نگویند چیزی به او بدهیم تا دست از سر ما بردارد؛ مسئولان باید هوشیار باشند و وجود دست چدنی آمریکا را در دستکش مخملی اروپا ببینند» (مهر- ۲۸مهر).

عابدینی – نماز جمعه قزوین:«امروز عده‌یی در حال ترویج این فکر هستند که حالا آمریکا در حال بداخلاقی با ماست اما کشورهای اروپایی نگاه متفاوتی با آمریکا در برجام دارند؛ در صورتی که این نگاه غلطی است که ما پرونده آمریکا را از اروپا جدا کنیم. کشورهای اروپایی هم‌چون گله گرگی هستند که هر زمانی که به مطامع خود دست پیدا کرده‌اند، به‌صورت تهاجمی و هماهنگ به منافع ملتها هجوم آوردند» (فارس- ۲۸مهر).

معلمی- نماز جمعه قائمشهر: «دشمن برای به دست آوردن امتیاز از راه تهدید وارد شده است منفعت آنان در برجام وجود دارد و تأکید اروپا بر پایبندی به آن در جهت منفعت خودشان بوده اما از سویی دیگر آزمایشهای موشکی ایران را زیر سؤال برده و در این راستا رهبر انقلاب بر هوشیاری مردم تأکید کرد» (سایت مصلا قائم- ۲۸مهر).

نکونام- نماز جمعه شهرکرد: «مبادا باز هم مسئولان کشور فریب اروپا را بخورند و چند سال مردم و کشور به برجام اروپایی وصل دل بسته اروپا شوند» (رسا- ۲۹مهر).

این فضا در رسانه‌های مربوط به جناح اصولگرا به کابوسی تبدیل شده که عنقریب همچون بختکی بر سر نظام آوار خواهد شد:

کیهان شنبه ۲۹مهر: «چهار سال مذاکره و سپس مراوده آشکار و پنهان، ما را در بزنگاه استثنایی و بی‌نظیر کنونی قرار داده و قطعاً بعد از این روزهایی خطیر‌تر و مهم‌تر در پیش خواهیم داشت… ما با دادن امتیازاتی نقد، وعده‌های نسیه دریافت کردیم و به امید نقد شدن آنها، صبر کردیم. در سررسید وعده‌ها، دشمن دبه کرده و زیاده‌خواهی می‌کند. این خلاصه‌ترین گزارش از وضعیت ماست. اکنون بازنده ماجرای برجام مائیم و برنده آنها. تهدید آنها به خروج از برجام هم هیاهو و نمایش است برای این‌که بتوانند امتیاز بیشتری بگیرند و کاری کنند که ما از ترس مرگ خودکشی کنیم!

تصور ایجاد شکاف بین اروپا و آمریکا، به همان اندازه مضحک است که روزگاری توهم ایجاد شکاف در داخل حاکمیت آمریکا بود!

حالا هم برخی معتقدند باید با اروپا مماشات کرد، قراردادهای جدید و اغوا‌کننده‌ای منعقد کرد تا آنها را به ماندن در برجام تشویق کنیم! یعنی راهی را که یکبار با آمریکا رفتیم، حالا با اروپایی‌ها از نو شروع کنیم! آمریکایی‌ها از «تحریم‌های فلج‌کننده» رونمایی کردند و رسماً اعلام کردند که هدف از اعمال و وضع این تحریم‌ها، تشدید فشار‌ها بر مردم ایران است تا آنجا که بر حاکمان خود خروج کنند! اکنون پرده دیگری از آن سناریو در قالب تحریم‌هایی که در ۹آبان اجرایی می‌شود در پیش است. در داخل هم عده‌یی با بازکردن برخی منافذ و رخنه‌ها، راه را برای دست یافتن دشمن به این آرزوی بزرگ هموار کرده‌اند!».

وطن امروز ۲۹مهر: «با وجود آن که دولت حسن روحانی در پسابرجام هدایای بسیاری به فرانسوی‌ها داد و قراردادهای هنگفتی در حوزه‌های خودروسازی و انرژی با فرانسه منعقد کرد اما گویا فرانسوی‌ها نمک‌گیر نشده‌اند. در همین راستا، وزیر خارجه فرانسه گفته است به‌زودی این فرصت را خواهد داشت که در جریان سفر به تهران، ایران را درباره برنامه موشکی خود تحت فشار قرار دهد… اروپا نه تنها در قبال نقض تعهدات خود به بهانه تحریم‌های آمریکا مقصر است بلکه در حوزه معرفی ایران به‌عنوان ناقض روح برجام به بهانه توان موشکی و حضور منطقه‌یی جمهوری اسلامی نیز نقش شریک دزد و رفیق قافله را بازی کرده و مشارکت فعالی با رهبران کاخ سفید داشته‌ است»

و روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران در شماره ۲۹دی خود تصویر روشنتری از چشم‌انداز در پیش روی نظام داده است: «ژان ارو لودریان در تازه‌ترین موضعگیری خود گفته که در سفر به تهران فرصت خواهد داشت مقامهای ایرانی را برای مصالحه بر سر برنامه موشکی و سیاستهای منطقه‌یی خود تحت فشار بگذارد.»