خانه / اخبار مهم روز / رکس تیلرسون:”تحریم های ایالات متحده ،رژیم ایران را به خاطر رفتارهاى شرورش هدف قرار داده و امریکا هیچ اختلافاتى با مردم ایران ندارد.”

رکس تیلرسون:”تحریم های ایالات متحده ،رژیم ایران را به خاطر رفتارهاى شرورش هدف قرار داده و امریکا هیچ اختلافاتى با مردم ایران ندارد.”

رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه ایالات متحده، گفت آمریکا رژیم ایران را هدف قرار داده و هیچ اختلافی با مردم این کشور ندارد و از صداهاى نوین در ایران برای تغییر رژیم حمایت می کند.

تیلرسون طی اظهاراتى در حاشیه سفرش به هند، گفت: “تحریم های ایالات متحده رژیم ایران را به خاطر رفتارهاى شرورش هدف قرار داده و امریکا هیچ اختلافاتى با مردم ایران ندارد.”

با گزارش خبرگزاری فرانسه، تیلرسون در یک کنفرانس مطبوعاتی در دهلی نو پس از گفتگو با سوشما سواراج وزیر امور خارجه هند، تاکید کرد که دولت رئیس جمهور دونالد ترامپ روش شدیدتری در تعامل با ایران در پیش گرفته است، که ممکن است به پاره کرده توافق هسته اى منجر شود. “

او گفت که هدف اقدامات ایالات متحده کاهش فعالیت های “بی ثبات کننده” رژیم ایران در خاورمیانه از جمله توسعه برنامه موشکی و “حمایت تسلیحاتی از سازمان های تروریستی” و مشارکت ایران در تنش هاى سوریه و یمن استد.

وی گفت: “نبرد ما با مردم ایران نیست، اختلافات ما با رژیم انقلابی ایران است.”

تیلرسون تأکید نمود که هدف آمریکا محدود کردن فعالیت های بی ثبات کنندۀ ایران در خاورمیانه از جمله توسعۀ موشک های بالستیکی این کشور، مشارکتش در جنگ های داخلی سوریه و یمن و تحویل اسلحه به گروه های تروریستی است. تیلرسون تصریح نمود که آمریکا هیچ خصومتی با مردم ایران ندارد و هدف واشنگتن تنها مقابله با “رژیم انقلابی” این کشور است.

وی گفت که تدابیر و تحریم های آمریکا علیه رژیم اسلامی و سپاه پاسداران ایران در واقع مقابله با توانایی مالی و فعالیت های بی ثبات کننده و رفتارهای منفی آنها در خاورمیانه است. او اضافه کرد که آمریکا در پی حمایت از صداها و گرایش های تجددخواه در داخل ایران به منظور برانگیختن تغییر رژیم در این کشور است.

وزیر امور خارجۀ آمریکا اظهار داشت : مردم ایران تحت رژیم سرکوبگر اسلامی ایران زندگی می کنند و نبرد دولت آمریکا نه علیه مردم این کشور، بلکه علیه رژیم اسلامی ایران است. تیلرسون به سرمایه گذاری هند در بندر چابهار اشاره کرد و افزود که هیچ تناقضی میان تحریم های آمریکا علیه ایران و سرمایه گذاری های هند در چابهار وجود ندارد و دولت واشنگتن قصد ندارد مانع از همکاری های تجاری قانونی شرکت های هندی یا اروپایی با ایران شود.