رهبر جمهوری اسلامی ایران یک امپراتوری تجاری دارد، آمریکا باید آن را تحریم کند

خامنه‌ای

مقاله ای مشترک در نشریه هیل از بهنام بن طالب لو و سعید قاسمی نژاد، پژوهشگران بنیاد دفاع از دموکراسی ها

«ستاد اجرایی فرمان امام» ابزاری در دست آیت الله خامنه ای برای دریافت پول کلان بدون هر گونه نظارت است و بنا بر گزارش ها حدود ۹۵ میلیارد دلار ارزش دارد.

از آن جایی که هیچ چیز در توافق هسته ای ایران مانع نمی شود که ایالات متحده آمریکا تهدیدهای مداوم غیر هسته ای از جمله موشک های بالیستیک، تروریسم، بی ثباتی منطقه ای، حقوق بشر و فعالیت های غیرقانونی مالی جمهوری اسلامی را هدف بگیرد؛ واشنگتن می تواند نهادهای مشمول این موارد را تحریم کرده و همزمان به عنوان یک طرف از برجام باقی بماند.

«ستاد فرمان اجرایی امام خمینی» نباید از اول از فهرست تحریم ها مستثنی می شد.

پرزیدنت ترامپ با استفاده از نسخه بسط یافته قانون مگنیتسکی مصوب کنگره آمریکا در سال ۲۰۱۲ می تواند سرمایه های هر فرد حقیقی و حقوقی خارجی که در گیر فساد و سرکوب است را توقیف و از دریافت ویزای آمریکا محروم کند.

اگر پرزیدنت ترامپ در تمایل خود به حمایت از مردم ایران و رسوا کردن کسانی که به طور برنامه ریزی شده از آن ها سوء استفاده کرده اند جدی است، باید هدف گرفتن «ستاد اجرایی فرمان امام خمینی» را در صدر اولویت های خود قرار بدهد.
* برگردان فارسی این گزارش تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزاماً بازتاب دیدگاه صدای آمریکا نیست.