مهمانی شیطان در شهر فرشتگان

گروه نایاک که به لابی‌گری برای منافع رژیم اسلامی ایران در آمریکا شهرت دارد در 5 نوامبر 2017 در منطقه برنت‌وود لس‌آنجلس، جلسه‌ای برای جمع‌آوری کمک‌های مالی برپا کرده‌است که در آن مارک تکانو (Mark Takano) نماینده کنگره آمریکا نیز حضور دارد. انتشار خبر تشکیل این جلسه واکنش بسیاری از گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی و مدافعان حقوق مردم ایران در لس‌‌آنجلس را به همراه داشته است.

در اطلاعیه گروه نایاک، با وارونه جلوه دادن دستورات مهاجرتی رییس جمهوری آمریکا که نایاکی‌ها به آن«محدودیت برای مسلمانان (Muslim ban)» لقب داده‌اند، آمده است: جمع آوری کمک‌های مالی برای تقویت حزب مقابل رییس جمهوری در شرایط نابسامان سیاسی موجود تلاشی گروهی است که می‌تواند به رفع این محدودیت‌‌ها بیانجامد.

در دعوت‌نامه این جلسه که برای برخی از شهروندان متمول ایرانی‌تبار ساکن لس‌‌آنجلس نیز ارسال شده است علاوه بر سخنرانی نماینده کنگره مارک تکانو، تریتا پارسی رییس گروه نایاک، شایان مدرس یک وکیل جوان ایرانی‌تبار ساکن فلوریدا و نیز کیا همدانچی یک کاندیدای ایرانی‌تبار شرکت در انتخابات 2018 برای نمایندگی کنگره از کالیفرنیا سخنرانی خواهند کرد.

آنچه واضح است لابی مشهور رژیم اسلامی که در پی جابجایی قدرت در واشنگتن‌دی‌سی پایگاه نزدیک خود به کاخ سفید و وزارت خارجه را از دست داده است به تاثیرگذاری در روند انتخابات آتی آمریکا روی آورده و می‌کوشد تا با نزدیک‌شدن به کاندیداهای حزب دموکرات و با کمک‌های مالی به برخی از این کاندیداها به طراحی ارتباطات تازه‌ای در کنگره مبادرت ورزد. در همین راستا کاندیدای‌های جوان و کم تجربه‌ می‌توانند طعمه‌ها خوبی برای این گروه به شمار روند.

افشای خبر برپایی این جلسه که به صورت محرمانه اعلام شده بود، واکنش شدید بسیاری از گروه‌های مدافع حقوق مردم ایران و مخالفان جمهوری اسلامی در جنوب کالیفرنیا را به دنبال داشته است.

این کنشگران از ایرانیان مقیم کالیفرنیا و خصوصا ساکنان حوزه انتخابیه 41 این ایالت که بخش‌های بزرگی از شرق لس‌‌آنجلس تا شمال سن دیگو را در بر می‌گیرد خواسته‌اند تا با تماس با نماینده خود در کنگره مارک تکانو، به او هشدار دهند که آقای پارسی و همکارانش در نایاک که از وی برای سخنرانی در این مراسم جمع آوری کمک‌های مالی دعوت کرده‌اند، ارتباط تنگاتنگی با دولت اسلامی ایران و مقامات آن دارند که هم اکنون تحت شدیدترین تحریم‌های کنگره آمریکا قرار دارند.

از سوی دیگر برخی ناظران آگاه، درباره احتمال سو استفاده از مراسم‌ جمع آوری کمک‌های مردمی برای پولشویی و انتقال میلیون‌ها دلار از سوی حکومت ایران تا در راستای تلاش برای انحراف انتخابات کنگره مورد استفاده قرار گیرد، هشدار می‌دهند. امری که به نگرانی جدی در محافل امنیتی ایالات متحده دامن زده است.