اینترپل 40 قاچاقچی انسان در غرب آفریقا را دستگیر کرد

در راستای تلاش‌های جهانی برای مبارزه با قاچاق انسان، اینترپل، پلیس بین‌الملل 40 قاچاقچی انسان در غرب آفریقا را دستگیر و 500 نفر را از دست آنها آزاد کرد.

پس از انتشار فیلم‌هایی از خرید و فروش آوارگان و مهاجران به صورت برده در لیبی، موجی از خشم جهان را فرا گرفت. پلیس بین‌الملل نیز برای مبارزه با قاچاقچیان انسان وارد عمل شد و 40 نفر از آنها را دستگیر کرد.

در پی انتشار این اخبار ابراهیم یاکوبو، وزیر خارجه نیجر، سفیر لیبی را احضار و مراتب اعتراض و نارضایتی محمد ایسوفو، رئیس جمهوری نیجر را به دولت لیبی اعلام کرد.

پلیس بین‌الملل اعلام کرد که در یک عملیات مشترک در چاد، مالی، موریتانی، نیجر و سنگال توانسته 40 قاچاقچی انسان را دستگیر و 500 مهاجر آواره را از دست آنها نجات دهد. 236 نفر از مهاجران آزاد شده کودک و نوجوان بوده‌اند.

انوسوتیا ابوفو، هماهنگ‌کننده این عملیات اعلام کرد که نتایج این عملیات چالش‌هایی که اجرای قانون و مبارزه با قاچاق انسان در سواحل آفریقا وجود دارد را نشان می‌دهد.

لیبی آخرین ایستگاه پناه‌جویان قبل از ادامه سفر به سمت اروپا است. مهاجران از سواحل لیبی سوار بر قایق‌های ناامن و خطرناک، به امید یافتن آینده‌ای بهتر، می‌کوشند از طریق دریای مدیترانه به سواحل ایتالیا رسیده و از آنجا راهی دیگر کشورهای اروپایی شوند. سالانه صدها نفر از این پناهجویان در دریای مدیترانه غرق می‌شوند.