شورای امنیت تحریم قاچاقیان انسان در لیبی را بررسی می‌کند

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه 28 نوامبر 2017 امکان وضع تحریم‌های فردی علیه قاچاقچیان انسان در لیبی را بررسی می‌کند.

به گزاش فرانس‌پرس، فرانسه اعلام کرد که سازمان ملل باید گام‌های بیشتری برای مبارزه با قاچاق انسان در لیبی بردارد.

در همین راستا یک دیپلمات فرانسوی خبر داد که شورای امنیت سازمان ملل روز سه‌شنبه امکان وضع تحریم‌های فردی علیه قاچاقچیان انسان در لیبی را بررسی می‌کند.

فرانسوا دلاتر، سفیر فرانسه در سازمان ملل متحد روز دوشنبه 27 نوامبر در نیویورک به رسانه‌ها گفت که باید کارهای بیشتری انجام شود نه اینکه گفته شود «این اوضاع قابل قبول نیست».

به گفته دلاتر، موضوع مراجعه به دادگاه جنایی بین‌المللی نیز در جلسه شورای امنیت مطرح خواهد شد.

بسیاری از پناهجویان از کشورهای آفریقایی مختلف از جمله گینه، سنگال، مالی، نیجر، نیجریه، گامبیا به صحرای لیبی رفته تا شاید از آن‌جا بتوانند با گذر از دریای مدیترانه به ایتالیا برسند.

شبکه سی‌ان‌ان گزارشی منتشر کرده که نشان می‌داد مهاجران همچون بردگان به شکل علنی خرید و فروش می‌شوند. این فیلم که با تلفن همراه ضبط شد دو جوان را نشان می‌دهد که در یک مزرعه در معرض فروش قرار گرفته‌اند. گفته می‌شود هر کدام از این جوانان به مبلغ 1200 دینار لیبی معادل 400 دلار فروخته شدند.

پس از انتشار فیلم‌هایی از خرید و فروش آوارگان و مهاجران به صورت برده در لیبی، موجی از خشم جهان را فرا گرفت. پلیس بین‌الملل نیز برای مبارزه با قاچاقچیان انسان وارد عمل شد و 40 نفر از آنها را دستگیر کرد.

در پی انتشار این اخبار ابراهیم یاکوبو، وزیر خارجه نیجر، سفیر لیبی را احضار و مراتب اعتراض و نارضایتی محمد ایسوفو، رئیس جمهوری نیجر را به دولت لیبی اعلام کرد. سازمان ملل و دیگر کشورها نیز مراتب نارضایتی خود را اعلام کردند.