علی مطهری :احمدی نژاد به صورت علنی محاکمه شود

علی مطهری پیشنهاد داده است که احمدی‌نژاد را به صورت علنی محاکمه کنند. او در گفت‌وگو با «اعتماد» در این مورد بیشتر توضیح داده و معتقد است اولا بر اساس قانون باید دادگاه به جز در شرایط خاص به صورت علنی برگزار شود؛ ثانیا مزیت این محاکمه این است که مردم حرف‌های دو طرف را می‌شنوند.

مطهری در پاسخ به این سئوال که با توجه به مدتی که احمدی‌نژاد شخصا سرپرست وزارت اطلاعات بود اساسا ایشان پرونده‌های ویژه‌ای در اختیار دارد؟، گفت: ما بر اساس شنیده‌ها قضاوت می‌کنیم. مدتی ایشان سرپرست وزارت اطلاعات بوده و در آن مدت ممکن است به برخی پرونده‌ها دسترسی داشته و آنها را در اختیار داشته‌ باشد.

وی در پاسخ به این سئوال نیز که ادامه روند اتهام‌زنی و تهدید به افشاگری چقدر می‌تواند ساختار حاکمیتی را تحت تاثیر قرار دهد؟، گفت: اگر مسائل مهمی باشد و در مورد شخصیت‌های عالی نظام باشد در اعتماد مردم موثر خواهد بود.

به گزارش «اعتماد»، علی مطهری در مصاحبه با این روزنامه گفت:«اولا بر اساس قانون باید دادگاه به جز در شرایط خاص به صورت علنی برگزار شود؛ ثانیا مزیت این محاکمه این است که مردم حرف‌های دو طرف را می‌شنوند.»

مطهری در مصاحبه با خبر آنلاین نیز با اظهار اینکه تمایلی ندارد در باره احمدی نژاد و رفتارهای او صحبت کند، گفت: بهترین راه این بود که همان ابتدا، وقتی اتهامات آقای احمدی نژاد مطرح شد، قوه قضاییه ایشان را به صورت علنی محاکمه می کرد تا هم قوه قضاییه حرف هایش را بزند هم ایشان.

وی افزود: امروز هم دیر نشده است و می توانند دادگاهی علنی تشکیل دهند و به اظهارات احمدی‎نژاد پاسخ دهند و مردم هم به داوری بنشینند. لازم است به جای اینکه در فضای مجازی به هم پاسخ دهند، دادگاهی علنی برگزار شود و همه حرف هایشان را بزنند.

مدتی است که محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری سابق ایران حملات تندی را علیع قوه قضائیه این کشور آغاز کرده است.