دونالد ترامپ گزارش ها درباره برکناری تیلرسون را تکذیب کرد

دونالد ترمپ، رییس جمهوری آمریکا، روز جمعه ۱۰ آذرماه گزارش ها در خصوص برکناری رکس تیلرسون از وزارت امور خارجه این کشور را تکذیب کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، رییس جمهوری آمریکا با «اخبار جعلی» خواندن این گزارش ها اظهار داشت، رکس تیلرسون سمت خود را ترک نخواهد کرد.

دونالد ترامپ در پیام توییتری خود نوشته است: رسانه ها گمانه زنی کرده اند، من رکس تیلرسون را برکنار کرده ام یا او به زودی (سمت خود) را ترک خواهد کرد. اخبار جعلی!

رییس جمهوری آمریکا اضافه کرده است: او نمی رود و به رغم این که ما با هم بر سر برخی از مسائل مشخص اختلاف نظر داریم (من حرف آخر را خواهم زد)، به خوبی با همدیگر کار می کنیم و آمریکا بار دیگر به شدت مورد احترام قرار گرفته است.
رکس تیلرسون نیز پیشتر در صبح جمعه انتشار اخبار مربوط به کناره گیری خود از مقام وزارت خارجه و همینطور کناره گیری یکی از نزدیک‌ترین دستیاران خود در آن وزارتخانه را «خنده‌دار» خواند.
وبسایت نیویورک تایمز امروز در گزارشی نوشت، رکس تیلرسون پس از دیدار با نخست وزیر لیبی در واشنگتن در پاسخ به پرسش خبرنگاران در این زمینه گفت «خنده‌دار» است، و بعد همین جمله را بار دیگر تکرار کرد.
سارا هاکبی سندرز سخنگوی کاخ سفید روز گذشته گفته بود، همانطور که پرزیدنت دونالد ترامپ گفته‌اند، رکس تیلرسون در مقام خود ماندنی است و «در حال حاضر اطلاعیه ای برای تغییر در پرسنل نداریم.»
دفتر سناتور تام کاتن نیز صرفا به اعلام این مطلب اکتفا کرد که او بر روی خدمت به مردم ایالت آرکانزاس که نمایندگی آنها را بر عهده دارد متمرکز است.

در چند ماه اخیر رسانه‌های آمریکا از وجود اختلاف نظر بین رکس تیلرسون و پرزیدنت ترامپ در برخی مسائل مهم بین المللی منتشر کرده بودند؛ گزارش‌هایی که وزارت خارجه و کاخ سفید آنها را تایید نکردند.