سفیر یمن در سازمان ملل: حوثی‌ها در دو روز گذشته هزاران نفر را اعدام کردند

خالد الیمانی، سفیر یمن در سازمان ملل روز سه‌شنبه 5 دسامبر 2017 اعلام کرد که شبه‌نظامیان حوثی در دو روز گذشته هزاران نفر را اعدام کردند.

الیمانی همچنین گفت که اسماعیل ولد الشیخ، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن در جلسه غیر علنی شورای امنیت فاش کرد حوثی‌ها در حال کشتن اعضای کنگره مردمی یمن در صنعاء هستند.

به گفته سفیر یمن در پی اتفاقات صنعاء مقرر شد که افراد وابسته به سازمان ملل که در زمینه‌های انساندوستانه در این شهر فعالیت می‌کنند، از این صنعاء منتقل شوند.

از سوی دیگر شورای امنیت سازمان ملل از همه طرف‌های درگیر در یمن خواست اقدامات خشونت‌بار را کاهش داده و به روند سیاسی که سازمان ملل با هدف آتش‌بس دائم آن را اداره می‌کند، پای‌بند باشند.

سفیر ژاپن در سازمان ملل و رئیس فعلی شورای امنیت در پایان جلسه غیرعلنی این شورا درباره اوضاع یمن، گفت که سازمان ملل به شدت نگران اوضاع انسانی ناگوار در یمن است و این کشور در شرف یک قحطی فاجعه‌بار قرار دارد.

رئیس شورای امنیت همچنین با اشاره به اینکه شورای امنیت پیش از این ارسال تسلیحات به یمن را ممنوع کرده بود، تاکید کرد که اعضای این شورا حملات موشکی حوثی‌ها به پادشاهی عربی سعودی را به شدت محکوم می‌کنند.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل نیز درباره اوضاع نگران کننده یمن و آثار ویرانگر آن بر یمنی‌ها هشدار داد. او گفت که ترور علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهوری فقید یمن به پیچیدگی‌های صحنه سیاسی آن کشور خواهد افزود.