سعودی: تصمیم آمریکا توجیه نشدنی، غیر مسئولانه ومحکوم است

پادشاهی سعودی

دیوان پادشاهی سعودی روز پنجشنبه 7 دسامبر 2017 با صدور بیانیه‌‌ای تصمیم دولت آمریکا مبنی بر انتقال سفارت خود در «دولت اشغالگر اسرائیلی» از تل آویو به شهر بیت‌المقدس اشغالی، را گامی توجیه‌نشدنی، غیرمسئولانه و خطرناک توصیف کرد، و آن را محکوم کرد.

در بیانیه آمده است: «پادشاهی سعودی با تاسف شدید تصمیم ایالات متحده آمریکا برای به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل را دنبال کرده است. پادشاهی سعودی پیشتر نسبت به پیامدهای جدی چنین تصمیمی غیر عادلانه، غیر مسئولانه و توجیه نشدنی هشدار داده بود».

بیانیه افزود: «پادشاهی سعودی با ابراز شدید از تصمیم آمریکا در باره بیت المقدس این اقدام را شدیدا محکوم کزده و آن نشانه‌ای آشکار از موضع جانبدارنه آمریکا علیه حقوق تاریخی و دائمی مردم فلسطین در بیت المقدس می داند».

در بیانیه همچنین آمده است: حقوق ملت فلسطین را قطعنامه‌های سازمان ملل متحد تضمین کرده و اغلب کشورهای جهان آن را به رسمیت می‌شناسند».

در بیانیه آمده است: «اگر چه اقدام آمریکا هیچ تغییری یا تاثیری بر حقانیت ملت فلسطین در بیت المقدس و سایر سرزمین‌های اشغالی نخواهد گذاشت و واقعیت‌های تاریخی را تغییر نخواهد داد، اما این گام نوعی عقب نشینی از تلاش‌های صلح خاورمیانه به شمار می‌رود».