افت قیمت نفت در پی احتمال افزایش تولید نفت آمریکا

نفتقیمت نفت روز دوشنبه کاهش یافت و این در حالی است که در طی روزهای گذشته قیمت نفت روندی صعودی گرفته بود. چشم انداز افزایش تولید نفت از سوی آمریکا بر بازار این کالا سنگینی می‌کند.
به گزارش رویترز، شرکت‌های نفتی آمریکا در هفته گذشته بیشترین سفارش وسایل حفاری برای تولید جدید را در طی ۴ سال گذشته داشتند. در این هفته شرکت‌های حفاری ۲۹ سکوی جدید سفارش دادند که جمع کل این سکوها از نوامبر سال گذشته تا کنون را به ۵۵۱ سکو رسانده است.
از نیمه سال ۲۰۱۶ تولید نفت آمریکا ۶ درصد افزایش یافته، و به سطح اواخر سال ۲۰۱۴ رسیده است. افزایش تولید آمریکا در سال ۲۰۱۴ یکی از عواملی بود که منجر به سقوط قیمت‌های نفت در آن سال شد.
روز دوشنبه قیمت شاخص نفت برنت به ۵۵.۴۲ دلار و شاخص وست تکزاس به ۵۳.۱۱ دلار برای هر بشکه رسید.
در همین حال وزیران نفت کشورهای تولید کننده اوپک و غیراوپک روز یکشنبه اعلام کردند که از میزان تولید خود به مقدار قابل توجهی کاسته اند. این کشورها در یک توافق کم‌نظیر تصمیم گرفتند تا با کاستن از عرضه نفت از قیمت این کالا حمایت کنند.
این وزیران گفتند که هم اکنون ۱.۵ میلیون بشکه از تولید نفت روزانه خود کاسته اند. یک کارشناس امور نفتی در سنگاپور به رویترز گفت قیمت نفت در یک محدوده در حال نوسان است. جفری هیلی افزود: «در میان مدت هرچه قیمت نفت افزایش یابد، شرکت‌های نفت شیل بیشتری کار حفاری را آغاز خواهند کرد، و این قیمت نفت را در این محدوده باقی نگاه می‌دارد».