کیهان شریعتمداری:نفتکش‌های عربستان را بزنیم

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان با حضور در نشست دانشجویی که ظهر امروز (سه‌شنبه، 21 آذر) در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: راه مقابله با حملات جنگنده‌های ائتلاف عربستان هدف قراردادن نفتکش‌های این کشورها در خلیج عدن توسط انصارالله یمن است.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با لحنی کنایه‌آمیز ادامه داد: چون در این نشست کسی نیست که ما را توقیف کند می‌گویم بر اساس شناختی که از انصارالله پیدا کرده‌ام در آینده نزدیک هدف قرار دادن نفتکش‌های عربستان در خلیج عدن توسط آنها تحقق پیدا خواهد کرد.

شریعتمداری ادامه داد: انصارالله باید نفتکش‌های سعودی را در خلیج عدن و دریای سرخ بزند. جان میلیون کودک، زن و مردم مظلوم یمن از نفتکش‌های سعودی با ارزش‌‌تر است، این کمترین بهایی است که باید آنها بدهند.

بیشتر بخوانید:موشک‌های شلیک شده به عربستان؛

یک هیات مستقل از بازرسان سازمان ملل اعلام کرد که قطعات باقی‌مانده از موشک‌های شلیک شده به پایتخت عربستان نشان می‌دهد که ظاهرا این موشک‌ها طراحی و ساخت حکومت ایران بوده‌ است.

به گزارش ایسنا، یک هیات مستقل سازمان ملل متشکل از بازرسان تحریم‌ها گزارشی را روز 24 نوامبر به شورای امنیت ارائه داده که خبرگزاری رویترز توانسته است به آن دسترسی پیدا کند.

بنا بر گزارش رویترز، این بازرسان پس از بررسی قطعات باقی‌مانده چهار موشک بالستیکی که توسط حوثی‌های یمن به سمت عربستان شلیک شده بود و به علاوه بازدید از محل برخورد این موشک‌ها اعلام کردند ویژگی‌های طراحی و ابعاد قطعات باقی‌مانده از این موشک‌ها با موشک قیام 1 که توسط رژیم ایران طراحی و ساخته شده است مطابقت دارد.

این بازرسان در گزارش خود آورده‌اند که از دو پایگاه نظامی عربستانی برای بررسی قطعات باقی مانده‌ای که توسط مقامات از حملات موشکی به عربستان سعودی در 19 مه، 22 ژوئیه، 26 ژوئیه و 4 نوامبر جمع‌آوری شده بود، بازدید کرده‌اند.

آنها همچنین از چهار نقطه اصابت ناشی از حمله 4 نوامبر که قطعات باقی‌مانده از موشک‌های شلیک شده جمع‌آوری شده بود بازدید کرده‌اند.

این در حالیست که وزارت امور خارجه فرانسه امروز اعلام کرد: برنامه موشکی بالستیک رژیم ایران مطابق با قطعنامه‌های سازمان ملل نیست و این موضوع باید مورد رسیدگی قرار گیرد.