ارتش ملی و مقاومت مردمی یمن شهر المخا را از حوثی‌ها بازپس گرفتند

حوثی های یمندبی-العربیه.نت فارسی

ارتش ملی و مقاومت مردمی یمن که با از سوی ائتلاف عربی به رهبری سعودی حمایت می شود، امروز دوشنبه 23 ژانویه شهر «المخا» واقع در غرب استان تعز را از حوثی‌ها بازپس گرفتند.

سرلشکر احمد سیف الیافعی نایب رئیس هیئت ستاد کل نیروهای مسلح یمن روز دوشنبه در یک گفتگوی تلفنی با عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن به وی اطلاع داد که ارتش و نیروهای مقاومت مردمی موفق به آزاد سازی کامل شهر «المخا» از دست حوثی‌ها شد.

در همین حال خبرنگار تلویزیون العربیه، در مرز جنوبی یمن گزارش داد که نیروهای دولتی با حمایت اائتلاف عرب و پشتیبانی آتش سنگین توپخانه‌ای از ارتش سعودی منطقه «حرض» واقع در استان ساحلی میدی که در موازات مرزهای سعودی واقع شده را به طور کامل به کنترل خود درآوردند.

اهمیت استراتژیک منطقه ساحلی میدی در آن است که این منطقه به عنوان مهم ترین منطقه ساحلی برای قاچاق اسلحه از ایران برای شبه نظامیان حوثی به شمار می رود با کنترل این منطقه و قرار گرفتن مناطق مهم آن در تیر رس توپخانه دیگر راه قاچاق اسلحه بر حوثی ها بسته شده است.

طبق گزارش خبرنگار العربیه در منطقه خط مقدم جبهه اکنون شبه نظامیان حوثی 40 کیلومتر از این منطقه ساحلی به سوی مناطق مرکزی رانده شدند.

آزادسازی شهر «المخا» و نیز کنترل کامل مناطق ساحلی از نظر استراتژیکی پیروزی بزرگی برای نیروهای دولتی و مقاومت مردمی به حساب می آید.