رئیس قوه قضائیه، احمدی‌نژاد را به “فتنه‌گری” و “خیانت” متهم کرد

صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ایران در سخنانی با اشاره به محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری پیشین، با “فتنه‌گر” خواندن او، نزدیکان وی را نیز به “سیاسی‌کاری” متهم کرد . وی همچنین گفت که منشاء عمده تلاش‌ها برای “اعتماد‌زدایی” از دستگاه قضائی “سرویس‌های جاسوسی” بیگانه است.

آملی لاریجانی روز چهارشنبه 13 دسامبر/ 22 آذر در نشستی با دانشجویان با اشاره به پخش تصاویر گفت‌وگوی علی لاریجانی (برادر رئیس قوه قضائیه) با سعید مرتضوی و دو قاضی دیگر توسط محمود احمدی‌نژاد در مجلس گفت که ربط دادن موضوع استیضاح وزیر کار دولت احمدی‌نژاد با آن فیلم، خلاف “شرع”، “قانون”، “اخلاق” و “مصلحت مردم” بود.

رییس قوه قضاییه ایران، احمدی‌نژاد را به “سیاه‌نمایی” و “فتنه‌گری” علیه جمهوری اسلامی متهم کرد و گفت که هدف، القای این امر است که رهبرجمهوری اسلامی “در قبال مشکلات دستگاه قضایی سکوت کرده است.”

وی با تشبیه محمود احمدی‌نژاد و اطرافیانش به رهبران جنبش سبز نیز گفت: “فتنه‌گران قدیم اغتشاش می‌کردند، فتنه‌گران جدید بست می‌نشینند.”

وی افزود: ” در فتنه 88 قوه قضائیه تمام قد ایستادگی کرد. اما فتنه قدیم و جدید ندارد. کار افرادی هم که در حال حاضر انواع اتهامات را علیه دستگاه قضائی مطرح می‌کنند و سیاه‌نمایی می‌کنند نوعی فتنه است.”