خانه / اخبار مهم روز / تعیین ضرب الاجل 48 ساعته از سوی احمدی‌نژاد به صادق لاریجانی

تعیین ضرب الاجل 48 ساعته از سوی احمدی‌نژاد به صادق لاریجانی

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق ایران روز یکشنبه 17 دسامبر 2017 با انتقاد شدید از سخنان اخیر آیت الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه به او 48 ساعت مهلت داد تا اسناد محکومیت مربوط به ادعاهای وی را منتشر کند.

رئیس قوه قضائیه احمدی نژاد و نزدیکانش را به «فتنه‌گری، انحراف و حمایت از بابک زنجانی» متهم کرده بود.

به گزارش سایت «دولت بهار» محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق در یک پیام ویدئویی به آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه 48 ساعت مهلت داد تا اسناد مربوط به محکومیت ایشان و همکارانشان در دادگاههای فرمایشی تحت امر وی را به عنوان فتنه گر ، منحرف یا حمایت از بابک زنجانی منتشر کند.

احمدی نژاد در پیامی گفته است : «همه می دانیم که اگر قوه قضاییه اصلاح شود ، همه کشور اصلاح خواهد شد».

در پیام احمدی نژاد آمده است:« اصل 37 قانون اساسی می گوید که اصل بر برائت است و هیچکس از نظر قانون مجرم شناخته نمی شود مگر اینکه جرم او در دادگاه صالح اثبات شود. اصل 36 قانون اساسی نیز می گوید محکوم کردن و مجازات افراد و اجرای مجازات فقط باید از طریق دادگاه صالح و بر اساس قانون باشد».

وی افزود:«متاسفانه رئیس محترم قوه قضاییه که بیش از همه باید پایبند به قانون اساسی و قوانین عادی باشد به کرات این اصول را زیر پا می گذارد. ایشان در صحبت هایی که در جمع غیرعلنی دانشجویان مطرح کرده و بعدا خبرگزاری وابسته به دستگاه قضایی آن را منتشر کرده عناوین مجرمانه ای را به بنده و همکارانم نسبت داده است. ایشان ما را فتنه گر ، منحرف و حامی آقای بابک زنجانی معرفی کرده و ما را به این اتهامات متهم کرده است».

رئیس جمهور سابق ایران گفت:«البته آقای بابک زنجانی نزدیک به چهار سال است که در زندان به سر می برد و به طور غیرعلنی محاکمه می شود و ما اطلاعی از مسائلی که در آنجا گذشته است نداریم. ضمن اینکه قبلا هم بارها اعلام کرده ایم که اگر اعضای دولت ما و هر دولت دیگری هر ارتباطی با ایشان دارند مستندا اعلام کنند که اعلام نشد».

احمدی نژاد اظهار داشت:«اما من می خواهم موکدا از رئیس دستگاه قضا درخواست کنم که ظرف 48 ساعت اسناد محکومیت ما به عنوان فتنه گر ، منحرف یا حمایت از آقای بابک زنجانی را منتشر کنید».

وی افزود:«من نمی گویم که در دادگاه صالح زیرا از شما چنین انتظاری را ندارم اما حتی اگر در دادگاه فرمایشی تحت امر خودتان ما به این عناوین مجرمانه محکوم شده ایم ، ظرف 48 ساعت اسنادش را منتشر کنید تا همگان بدانند. در غیر اینصورت بنده نظرم را در مورد شما و عملکرد شما طی این هشت سال با مردم در میان خواهم گذاشت و از طریق مقتضی نسبت به احقاق حق اقدام خواهم کرد».

احمدی‌نژاد پیام خود را هم به صورت کتبی بر سایت منتشر کرده و هم در فیلمی در وبسایت دولت بهار روز یکشنبه 17 دسامبر منتشر کرده است.

احمدی نژاد در پایان تهدید کرده و گفت:«در غیر اینصورت بنده نظرم را در مورد شما و عملکرد شما طی این هشت سال با مردم در میان خواهم گذاشت و از طریق مقتضی نسبت به احقاق حق اقدام خواهم کرد.»

رئیس قوه قضاییه ایران هفته پیش محمود احمدی‌نژاد را به «سیاه‌نمایی» و «فتنه‌گری»علیه نظام جمهوری اسلامی متهم کرد و گفت هدف انتقادها آقای احمدی‌نژاد القای این نکته است که رهبر ایران «در قبال مشکلات دستگاه قضایی سکوت کرده است.»