خانه / اخبار مهم روز / توافق ملک سلمان و ترامپ درباره ضرورت بازخواست ایران

توافق ملک سلمان و ترامپ درباره ضرورت بازخواست ایران

ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه سعودی و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا روز پنج‌شنبه 20 دسامبر 2017 در یک گفتگوی تلفنی درباره ضرورت مورد بازخواست قرار دادن ایران به دلیل اقدامات خصمانه از طریق ارسال موشک و تسلیحات به شبه‌نظامیان حوثی، گفتگو و تبادل نظر کردند.

در تماس تلفنی روز پنج‌شنبه رهبران سعودی و آمریکا موضوع شلیک موشک از سوی شبه‌نظامیان حوثی به اراضی پادشاهی عربی سعودی مطرح و رئیس‌ جمهوری آمریکا بر همبستگی کشورش با سعودی در مقابله با تهدیداتی که امنیت این کشور را نشانه‌ گرفته‌اند، تاکید کرد.

خادم الحرمین الشریفین همچنین درباره ضرورت مورد بازخواست ایران به دلیل ارسال موشک‌های بالستیکی که حوثی‌ها به سوی اراضی سعودی پرتاب کرده‌اند، تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری واس، خبرگزاری رسمی پادشاهی عربی سعودی، دونالد ترامپ تلاش حوثی‌ها برای مورد هدف قرار دادن ریاض به وسیله موشک‌های بالستیک را محکوم و مخالفت خود با این اقدام مجرمانه شبه‌نظامیان حوثی را که تجاوزی آشکار به حاکمیت پادشاهی عربی سعودی به شمار می‌رود و مناطق مسکونی را مورد هدف قرار می‌دهد، اعلام کرد. رئیس‌ جمهوری آمریکا همچنین بر همبستگی کشورش با سعودی در مقابله با تهدیداتی که امنیت این کشور را نشانه‌ گرفته‌اند، تاکید کرد.

در این گفتگوی تلفنی رهبران دو کشور درباره اقدامات لازم برای تضمین اجرای قطعنامه‌های مرتبط شورای امنیت و همچنین ضرورت مورد محاسبه قرار گرفتن ایران به دلیل اقدامات خصمانه و دست داشتن در ارسال موشک‌ به حوثی‌های تحت امرش که با آنها امنیت و ثبات پادشاهی عربی سعودی و کشورهای منطقه را تهدید می‌کند، گفتگو و تبادل نظر کردند.

دو طرف همچنین تاکید کردند که همه تلاش‌های انساندوستانه که با هدف کاهش دردهای ملت یمن در جریان است باید مورد حمایت قرار گیرد.