محمود عباس: قطع‌نامه سازمان ملل درباره قدس پیروزی فلسطین است

محمود عباس

محمود عباس رئیس دولت فلسطین پنجشنبه 21 دسامبر پس از صدور قطع‌نامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در محکومیت تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، این قطع‌نامه را پیروزی برای فلسطین دانست.

به گزارش «العربیه.نت» محمود عباس گفت که قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل، خط بطلانی بر تصمیم ترامپ است.

قطع‌نامه محکومیت تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، پنجشنبه 21 دسامبر 2017 با رای مثبت 128 کشور از مجموع 193 کشور عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصویب شد.

نبیل ابوردینه سخنگوی رسمی دولت فلسطین هم پنجشنبه گفت: «این قطعنامه بار دیگر نشانگر ایستادن جامعه جهانی در کنار حق فلسطینی است. هیچ تهدیدی که مخالف قوانین بین‌المللی است نتوانست مانع این موضع جامعه جهانی شود».

او افزود: «این قطعنامه بار دیگر تاکید می‌کند که مساله فلسطین، مساله عادلی است که از پشتیبانی مشروعیت بین‌المللی برخوردار است. هیچ تصمیمی از هر طرف که باشد نمی‌تواند چیزی از واقعیت را تغییر دهد. قدس سرزمینی اشغال شده است که بر آن قوانین بین‌المللی جاری است».

ابو ردینه افزود: «تلاش‌هایمان را در سازمان ملل متحد و تمام مخالف بین‌المللی ادامه خواهیم داد تا این اشغال‌گری را متوقف کنیم و کشور فلسطینی‌مان را به پایتختی قدس شرقی برپا کنیم».

او گفت: «از کشورهایی که از قطعنامه پشتیبانی و با وجود فشارهای وارده، اراده سیاسی خود را ابراز کردند، تشکر می‌کنیم. آن‌ها از مشروعیت بین‌المللی و حق مردم فلسطینی در آزادی و استقلال، حمایت کردند».