محمودعباس: دیگرهیچ طرح صلحی را از سوی آمریکا قبول نمی‌کنیم

عباس

محمود عباس، رئیس دولت خودگردان فلسطین روز جمعه 22 دسامبر 2017 از پاریس اعلام کرد، فلسطینی‌ها دیگر هیچ برنامه صلحی را از سوی آمریکا قبول نمی‌کنند.

عباس در یک کنفرانس مشترک مطبوعاتی با مانوئل ماکارون رئیس جمهوری فرانسه گفت:«واشنگتن دیگر قادر به ارائه یک راه حل درست و عادلانه برای روند صلح در منطقه خاورمیانه نیست».

رئیس دولت خودگردان فلسطین گفت، پادشاهی سعودی به فلسطینی‌ها کمک می‌کند و در عین حال در امور داخلی آنها دخالت نمی‌کند.

محمود عباس در این کنفرانس اظهار داشت در ملاقاتی که با ملک سلمان پادشاه سعودی داشت، ملک سلمان به وی اطمینان داد که هیچ طرح صلحی را قبول نخواهد کرد، اگر قدس شرقی به عنوان پایتخت فلسطین در آن گنجانده نشود.

از سوی دیگر رئیس جمهوری فرانسه گفت:«فرانسه راه حل تشکیل دولت مستقل فلسطین در کنار دولت اسرائیل را به عنوان بهترین راه حل قبول دارد».

وی افزود:«فرانسه در وقت مناسب دولت فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت».

مکرون گفت :«آمریکایی‌ها پس از رای گیری در مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره وضعیت قانونی قدس به حاشیه رانده شدند».

گفتنی است که قطع‌نامه محکومیت تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، پنجشنبه 21 دسامبر 2017 با رای مثبت 128 کشور از مجموع 193 کشور عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصویب شد.

در مجمع عمومی سازمان ملل، 9 کشور با این قطعنامه مخالفت کردند و 35 کشور عضو ممتنع دادند.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد که از 193 کشور تشکیل شده، روز پنجشنبه جلسه‌ای فوق‌العاده‌ای برگزار کرد تا بر سر پیش‌نویس قطعنامه‌ای در محکومیت تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، رای گیری کند. این جلسه با درخواست یمن و ترکیه برگزار شد.