محمد علوش: فراخوان به خروج تمامی شبه نظامیان و پاسداران خامنه ای

mohamad_oshمحمد علوش رئیس هیأت اپوزیسیون سوریه در مذاکرات آستانه گفت: پروسه سیاسی با کنار رفتن بشار اسد و اخراج شبه‌نظامیان رژیم ایران شروع می‌شود. وی تأکید کرد رزمندگان نیامده‌اند تا در مورد تقسیم قدرت یا در مورد نفوذ در دولت بحث کنند، بلکه آمده‌اند تا امنیت را به سوریه برگردانند و زنان و مردان زندانی سوری را از زندانهای رژیم سوریه آزاد کنند.
وی اضافه کرد رزمندگان خواستار تثبیت آتش‌بس و انجماد عملیات نظامی در سراسر خاک سوریه و همچنین اجرایی کردن اقدامات انسانی مکتوب در قطعنامه شماره 2254 شورای امنیت هستند.
محمد علوش، رئیس هیأت اپوزیسیون سوریه پس از پایان اولین نشست آستانه سخن می‌گفت تأکید کرد ”پیش از آن که راه‌حل سیاسی مورد مذاکره قرار گیرد باید آتش‌بس اجرا شود، تا زمانیکه این اتفاق نیافتد گام بعدی برداشته نخواهد شد“.
محمد علوش در ادامه سخنان خود بر ضرورت خروج شبه‌نظامیان رژیم ایران از سوریه تأکید کرد و گفت: در مرحله اول باید اوضاع انسانی مناطق تحت محاصره بهبود یافته و 13هزار زنی که به‌رغم شرکت نکردن در هیچ اقدام اعتراض آمیزی در زندانهای رژیم به‌سر می‌برند، آزاد شوند. راه‌حل سیاسی به شکل حقیقی آن با خروج اسد و نیروهای حامی وی از کشور میسر
می‌شود. شبه‌نظامیان رژیم ایران در غوطه شرقی و وادی بردا چه می‌کنند؟“
گزارشگر الجزیره در آستانه گفت در پیش‌نویس بیانیه پایانی اجلاس آستانه برای بحران سوریه خواسته شده است تا دستگاهی سه جانبه برای نظارت و اجرا ی کامل آتش‌بس در سوریه تشکیل شود.
محمد علوش رئیس هیأت مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه گفت اپوزیسیون سوریه خواهان انتقال سیاسی برای کناره‌گیری بشار اسد و رژیم اوست.
علوش خواهان آن شد تا شبه‌نظامیانی که در کنار رژیم اسد می‌جنگند در لیست تروریستی بین‌المللی وارد شوند.
خبرگزاری فرانسه از قزاقستان گزارش داد روز دوشنبه 4بهمن یک سخنگوی رزمندگان سوری گفت رزمندگان سوریه سوگند خورده‌اند که اگر گفتگوها با رژیم بشار اسد در آستانه، پایتخت قزاقستان شکست بخورد آنها به جنگ ادامه خواهند داد.
اسامه ابو زید سخنگوی رزمندگان سوری به خبرگزاری فرانسه گفت: ”اگر این گفتگوها موفق شود آنگاه ما با مذاکرات هستیم، چنان‌چه مذاکرات موفق نشود متأسفانه ما انتخابی جز ادامه جنگ نداریم“.
این خبرگزاری افزود: این نظر پس از خودداری