ائتلاف عربى: هماهنگ‌ کننده امور بشر دوستانه در یمن اطلاعات گمراه کننده داده است

سرهنگ ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف عربی به رهبری سعودی شامگاه پنجشنبه 28 دسامبر 2017 در یک کنفرانس خبری با محکوم کردن اظهارات جیمی مک گولدریک، هماهنگ کننده امور بشردوستانه در یمن، گفت بیانه اطلاعاتی گمراه کننده و غیر واقعی به نهادهای بین المللی لترتئه داده و به گونه‌ای شبه نظامیان حوثی تحت حمایت ایران را تشویق می‌کند.

این بیانیه باعث می شود که حوثی‌ها سازمان ملل و دیگر نهادهای بین المللی را در برابر امر واقع شده یعنی قبول حکومت کودتاگران قرار می‌دهد.در صورتی که این گروه کودتا کرده با زور اسلحه نهادهای قانونی را اشغال کردند و همه قطعنامه‌های شورای امنیت را زیر پا گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری «واس»سخنگوی ائتلاف عربی گفت:«ارائه اطلاعاتی که منابع آنها شبه نظامیان حوثی است دادن نوعی مشروعیت به کودتاگران حوثی است».

وی افزود:«مسئول امور انسانی در یمن فراموش کرده است که این نهاد در ارتباط مستقیم با نیروهای ائتلاف است و می توانست صحت یا سقم اطلاعات خود را با نیروهای ائتلاف در میان بگذارد کما اینکه این مسئول امور انسانی که همه اطلاعات غلط خود را از حوثی‌ها گرفته است هیج اشاره‌ای به کارشکنی حوثی‌ها در مناطق تحت کنترل آنها قتل و غارت و کشتاری که در حق اعضا و هواداران کنگره ملی یمن مرتکب شده‌اند را ذکر نکرده است» و تنها به معلوماتی اشاره کرده که از رسانه‌های حوثی‌ها منتشر شده است».

«جیمی مک گولدریک» هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن روز پنجشنبه اعلام کرده بود که تعدادی از غیرنظامی یمنی در حملات ائتلاف عربی کشته شدند.

ائتلاف عربی با نفی و تکذیب این اطلاعات اعلام کرد نیروهای ائتلاف عربی تنها به مراکز نظامی حوثی‌ها حمله می‌‍‌‎کنند.