بیانیه زنان زندانی سیاسی – عقیدتی زندان اوین در رابطه با فاجعه ساختمان پلاسکو

ساختمان پلاسکوکانون حمایت از خانواده جان باختگان و بازداشتی ها 5بهمن :بنا بر خبر دریافتی از بند زنان زندان اوین، شامگاه شنبه ۲بهمن ۹۵، تعدادی از زنان زندانی سیاسی – عقیدتی زندان اوین، به مناسبت بروز فاجعه آتش سوزی در ساختمان پلاسکوی تهران، با برگزاری مراسمی ضمن ارج نهادن بر شان و منزلت آتش نشانان کشور و ابراز همدردی و تسلیت عمیق خود نسبت به آسیب دیدگان و خانواده های جانباختگان این حادثه مرگبار، با روشن کردن یک شمع و یک دقیقه سکوت، خود را در غم ها و ضایعات جبران ناپذیر این حادثه شریک کرده و پیرامون این واقعه تاسف بار و علل این حادثه ناگوار و قصور و کوتاهی و بی‌توجهی مقامات مسئول در بروز این فاجعه ملی، نقد مدیریت شهری و بحران در کلان شهری چون تهران که در معرض آسیب‌های جدی‌تر و بزرگ‌تر قرار دارد، و همچنین پرداخت خسارت‌های سنگین و جبران ناپذیر مادی و جانی مردم به گفتگو و بحث پرداختند. همچنین طی ارسال نامه ای کتبی به ریاست زندان «چهار محالی» برای اهدا خون به مصدومان و مجروحان و نیازمندان فاجعه آتش سوزی پلاسکو اعلام آمادگی کردند. متن بیانیه زنان زندانی سیاسی – عقیدتی بند زنان زندان اوین به شرح زیر می باشد:
خبر تأسف‌بار آتش‌سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو و جان باختن چند تن از آتش‌نشانان باغیرت و دلسوز و جمعی از هموطنان عزیزمان، قلوب ما را در زندان اوین غرق رنج و اندوه کرد. خود را در غم خانواده‌های درگذشتگان این سانحه شریک و سهیم می‌دانیم و به آنان و ملت سر افراز ایران و همکاران آن بزرگ‌مردان تسلیت می‌گوییم و برای علو درجات سفرکردگان، عزیز از دست‌دادگان و مال باختگان، صمیمانه دعا می‌کنیم.
همچنین ما زنان زندانی در بند اوین آمادگی خود را جهت اهدای خون به مجروحان این حادثه دلخراش اعلام می‌داریم و از مسئولان امر تقاضا داریم امکان این اقدام را فراهم آورند.
سمیرا ایزدی، مریم اکبری منفرد، مریم النگی، شیرین ارشادی، فهیمه اعرفی، نسیم باقری، الهه برمکی، لیلا جعفری، لیلا جماعت، آتنا دائمی، نادره راستگو، آزیتا رفیع‌زاده، نازنین زاغری، نسیم زرگران، مهوش شهریاری، رویا صابری، الهام فراهانی، فریبا کمال‌آبادی، نوشین عبدالباقی، فاطمه مثنا، نرگس محمدی، آفرین نیساری