مردم اهواز شعار “الشعب یرید إسقاط النظام” را سر دادند

اعتراضات مردمی در اهواز

همزمان با بالاگرفتن اعتراضات مردمی در اهواز و علیرغم اینکه نیروهای امنیتی شامل بسیج، سپاه و نیروی انتظامی به همراه نیروهای لباس شخصی تمامی معابر و گذرگاه‌های اصلی اهواز را در کنترل خود گرفته و اجازه هر گونه تجمعی را از مردم گرفتند، هزاران تن از مردم اهواز به خیابان‌های این شهر ریخته و شعار “الشعب یرید اسقاط النظام” سر دادند.

به گزارش منابع محلی العربیه.نت علیرغم فراخوان قبلی که در شبکه‌های مجازی برای تظاهرات امروز شنبه 30 دسامبر 2017 در اهواز اعلام شده بود، نیروهای امنیتی با حضور در خیابان نادری کوشیدند اجازه هرگونه تجمع را از افراد بگیرند. با این حال هزاران تن از مردم معترض در خیابان نادری این شهر گردهم آمده و علیه سیاست‌های رژیم ایران شعار سردادند.

فعالان شبکه‌های مجازی روز گذشته با انتشار فراخوانی اعلام کرده بودند که شهروندان اهوازی در اعتراض به سیاست‌های رژیم حاکم بر ایران ساعت 16 در خیابان نادری این شهر تظاهرات خواهند کرد.

منابع محلی العربیه.نت در ادامه افزودند که تعداد قابل توجهی از نیروهای لباس شخصی نیز اقدام به فیلمبرداری از همه افراد حاضر و تحرکات صورت گرفته در خیابان نادری فیلم کردند. ماشین‌های آب‌پاش، گارد ویژه ضد شورش و نیروهای بسیج نیز به حالت صد در صد آماده‌باش در آمده تا با هر گونه تجمع اعتراض‌آمیز برخورد کنند.

مردم عرب اهواز برای نشان دادن اعتراض خود به سیاست‌های سرکوبگرانه و تبعیض‌آمیز حکومت ایران و همچنین در اعتراض به از بین رفتن ثروت‌های ملی در جنگ‌های فرقه‌گرایانه ایران در منطقه، شعار ” ما أحد عندنا غیر الله، لا للحوثی ونصرالله” و “الشعب یرید اسقاط النظام” سر دادند.

هزاران زن و مردم جوان اهوازى در خیابان نادری این شهر حاضر شده و به هشدارهای نیروهای امنیتی وقعی ننهادند. مردم اهواز با سر دادن شعارهایی چون “نیروی انتظامی، حمایت حمایت” و “برادر سربازم، به غیرتت می‌نازم” سربازان و افسران نیروی انتظامی را به جدا از حکومت و پیوستن به سیل اعتراضات مردمی دعوت کردند. شعارهایی چون “نترسید نترسید، ما همه به هم هستیم” که از سوی مردم اهواز سر داده شد، نیز نشانه همبستگی آنها با یکدیگر و با مردم معترض در دیگر نقاط ایران بود.

مردم اهواز روز گذشته، جمعه 29 دسامبر نیز در خیابان‌های اصلی شهر حاضر شده و به روند ظلم و ستم موجود و همچنین سیاست‌های تبعیض‌آمیز در زمینه اشتغال، تحصیل و خدمات عمومی که علیه مردم روا داشته می‌شود، اعتراض کردند.

موج تظاهرات مردمی در ایران روز پنج‌شنبه 28 دسامبر 2017 از شهر مذهبی مشهد آغاز و پس از 24 ساعت به قم، دیگر شهر مذهبی ایران رسید. در این میان شهرها و مناطق مختلف دیگری در اقصی نقاط ایران نیز به موج گسترده اعتراضات مردمی پیوستند.

مردم معترض در شهرهای مختلف، با سر دادن شعار و در دست گرفتن پلاکارد به دخالت‌های ایران در کشورهای منطقه و به ویژه کشورهای عربی و نادیده گرفتن مشکلات داخلی کشور اعتراض کرده و شعارهایی چون “سوریه رو رها کن، فکری به حال ما کن” و “نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران” سر دادند.

طبق گزارس های رسیده مردم با تجمع در خیابان‌های اصلی شهر اهواز علیه رهبر ایران علی خامنه‌ای و حسن روحانی شعار دادند.

این تظاهرات در همسویی و هماهنگی با شهرهای بزرگ ایران مانند تهران، اصفهان، رشت، شیراز ، مشهد و کرمانشاه بوده است.