شعار “مرگ بر دیکتاتور” به چند صد متری بیت رهبر ایران رسید

در پنجمین روز اعتراضات سراسری در ایران، مردم تهران در میدان انقلاب و در نزدیکی خیابان پاستور این شهر تجمع‌ کرده و شعار “مرگ بر دیکتاتور” سر دادند. بیت رهبر ایران در نزدیکی میدان انقلاب قرار دارد.

مردم معترض تهران امروز دوشنبه اول ژانویه 2018 به مانند مردم سایر شهرهای ایران به خیابان‌ها آمده و علیه حکومت این کشور و سیاست‌های مداخله‌جویانه منطقه‌ای و همچنین فساد، گرانی، بیکاری، سرکوب و فقری روزافزون شعار دادند.

شعاردهندگان با سر دادن شعار “مرگ بر دیکتاتور” علی خامنه‌ای رهبر ایران را مخاطب قرار دادند. این اولین بار نیست که معترضان رهبر ایران را در شعارهایشان ذکر می‌کنند. پیش از این نیز مردم شهرهای مختلف علیه علی خامنه‌ای شعار داده بودند.

نکته قابل توجه در شعارهایی که رهبر ایران سر داده می‌شود این است که این شعارها از شهر مذهبی قم آغاز شد. قم پایتخت مذهبی ایران و خاستگاه انقلاب اسلامی به شمار می‌آید. در دومین روز اعتراضات سراسری در ایران، مردم قم با سر دادن شعار “مرگ بر حزب‌الله” و “خامنه‌ای حیا کن، مملکتو رها کن” رهبر ایران را مسئول اوضاعی که کشور در آن قرار دارد، دانسته و خواستار کناره‌گیری او از قدرت شدند.

مردم معترض در شهرستان آمل استان مازندران نیز روز شنبه 30 دسامبر 2017 با سردادن شعار “خامنه‌ای قاتله، ولایتش باطله” رهبر ایران را مسئول شرایط بحرانی کشور معرفی و مشروعیت رهبری او را به چالش کشیده بودند.