قیام مستضعفان تا سرنگونى ادامه دارد! :سعید سجادى

سعید سجادىخمینى دجال پایه حکومت خود را با ادعاى رهبرى مستضعفانِ نه تنها ایران، بلکه جهان، بنا نهاد. این شعار و دجالیت، اساس نیروگیرى او از جامعه براى تثبیت حکومت خود و سرکوب نیروهاى دمکراتیک جامعه بود. در ابتدا، نیروهاى خُلَص سپاه و بسیج، عموماً خود را نمایندگان طبقه مستضعف میدانستند.

اما در طول ۴ دهه گذشته، رژیم به جایگاه اصلى خویش که عقب افتاده ترین اقشار و نیروها را نمایندگى میکند پس رانده شد. رژیم براى حفظ نیروهاى سرکوبگرش و ائتلاف حاکم، دست آنها را براى تاراج هست و نیست مردم و تمامى سرمایه هاى ملى باز گذاشت، و در این بِین، طبقه متوسط از جامعه رخت بر بست. در نتیجه، کلیت جامعهِ غیرِ خودى، کم کم به معنى واقعى کلمه، مستضعف و رژیم حاکم، مستکبر شد.

قیام جارى در میهنمان، به واقع قیام مستضعفانى است که دیگر چیزى براى از دست دادن ندارند. این قیام تا سرنگونى ادامه دارد. عوامل زیر حاکى از درستى این بینش هستند:

– شتاب رادیکالیزاسیون و سرعت گسترش قیام تا اقصى نقاط جامعه در طى فقط چند روز، نشان از عمق و وسعت لازمِ قیام، براى انجام این امر را دارد،

– رژیم داراى هیچ راه حلى، چه اقتصادى و چه سیاسى، براى خاموش کردن این قیام نیست،

– توان سرکوب رژیم کیفاً کمتر از سال ٨٨، و انگیزه مردم براى به نتیجه رساندن قیام، کیفاً در مدارى بس بالاتر از سال ٨٨ است،

– جامعه بین المللى و غرب، خصوصاً امریکا، خواهان تغییر بنیادین در ایران هستند و از این قیام استقبال میکنند و خواهند کرد،

– مجاهدین و مقاومت، پس از هجرت بزرگ، در اوج قدرت و وحدت تشکیلاتى هستند و قادر به رهبرى مؤثر قیام از طریق کانونهاى مقاومت در داخل هستند.

در این میان نقش ایرانیان خارج از کشور به واقع مهم و تعیین کننده است.این نقش در موارد زیر از اهمیت خاصى برخوردار است:

– در ترغیب جامعه بین المللى براى حمایت از قیام مردم و تحریم سیاسى و اقتصادى رژیم

– بعنوان پشت جبهه تدارکاتى و ارتباطى براى داخل کشور

– در ایجاد یک سپر حفاظتى و امنیتى نسبى براى مردم به پاخواسته از طریق شوراندن جامعه بین المللى براى وارد آوردن فشار کوبنده و بازدارنده بر روى رژیم

– معرفى مؤثر رهبرى جنبش و آلترناتیو سیاسى براى رژیم

به راستى که از ٢٢ بهمن ٧٩ تا به کنون، رژیم خمینى هیچوقت تهدید سرنگونىْ از تودهِ مردم را تا به این حد بیخِ گوش خود حس نکرده بود. حال که توده مردم در خط مقدم نبرد براى سرنگونى هستند، بر نیروهاى مقاومت سازمان یافته است که وظیفه تاریخى اى را که براى سرانجام رساندن آن ۴ دهه جنگیده اند را به سر منزل مقصود برسانند.