مایک پنس از مردم جهان خواست کنار مردم ایران و علیه سپاه پاسداران قرار بگیرند

مایک پنس

مقامات ایالات متحده آمریکا اعم از مسوولین در قوه مجریه و قانونگذاران در قوه مقننه از دو حزب جمهوریخواه و دموکرات با اعلام همبستگی با تظاهرات مردمی در ایران که در حال حال پشت سر گذاشتن اولین هفته خود است، به مقامات تهران هشدار دادند که سرکوب خواسته های بحق مردم، با واکنشهای سختی از سوی واشنگتن و جهان مواجه خواهد شد.

مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا در پیام توئیتری پیکان حملات خود را به سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هدف گیری کرد.

آقای پنس در این توئیت که شب گذشته منتشر کرد از همه مردم جهان خواست که در کنار مردم ایران علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گیرند. زیرا به گفته او، این نهاد نظامی علاوه بر اعمال محدودیت بر آزادی‌ها در ایران، پول مردم ایران را به یغما برده تا با آن از تروریسم در خارج از ایران حمایت مالی کند.

روز شمار اعتراض‌های گسترده در ایران

شش روز اعترا‌ض‌ گسترده در ایران با خشونت نیروهای پلیس روبرو شده و تا کنون بیش از ۲۰ کشته برجای گذاشته است.

از روز پنجشنبه ۷ دیماه، اعتراض های در شهرهای ایران آغاز شد. ابتدا این اعتراض ها شعارهای اقتصادی داشت اما به تدریج از مشهد، به کرمانشاه و سایر شهرهای ایران کشیده شد. در اعتراض های گسترده در شهرهای بزرگ و کوچک ایران، مردم معترض شعارهایی علیه نظام و رهبر جمهوری اسلامی سر دادند.

بیشتر بخوانید: گزارش لحظه به لحظه اعتراض‌های گسترده در ایران را در این صفحه ویژه بخوانید

مقام های ایران اختلاف در اینترنت و شبکه های اجتماعی ایجاد کرده اند، موضوعی که با انتقاد شدید دولت آمریکا روبرو شده است.
تجمع روز پنجشنبه ۷ دی ۱۳۹۶ در مشهد

دولت آمریکا از روز دوم این اعتراض ها بیانیه هایی در حمایت از مردم ایران و مطالبات شان صادر کرد. چهره های سرشناس کنگره آمریکا هم اعلام کردند که ایالات متحده باید در کنار مردم ایران بایستد.

همچنین رهبران دیگر کشورهای جهان، به اعتراض گسترده در ایران واکنش نشان دادند

واکنش رهبران و شخصیت‌های جهان به اعتراض‌های گسترده در ایران

مخالفان جمهوری اسلامی از اعتراض گسترده مردم ایران استقبال کرده اند. شهبانو فرح پهلوی ابراز امیدواری کرده مردم ایران در اعتراضات خود پیروز شوند. شاهزاده رضا پهلوی و مریم رجوی از چهره های سرشناس مخالف جمهوری اسلامی در خارج از ایران نیز از این اعتراض ها حمایت کرده اند.