حمایت های جهانی از قیام مردم ایران

از آنجایی که هر روز تعداد افراد زیادتری به این لیست اضافه میشود ما این لیست را فقط بروز میکنم.

 

دبیرکل سازمان ملل‌متحد رژیم آخوندی را از کشتار قیام‌کنندگان برحذر داشت دبیرکل سازمان ملل‌متحد رژیم آخوندی را از کشتار قیام‌کنندگان برحذر داشت.
آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل‌متحد روز سه‌شنبه نسبت به قربانیان قیام ایران توسط رژیم آخوندی ابراز تأسف کرد و خواستار آن شد که این رژیم ‘حقوق مردم در برگزاری اجتماعات صلح‌آمیز و آزادی بیان را محترم بشمارد.
سخنگوی سازمان ملل‌متحد گفت: دبیرکل اخبار مربوط به اعتراضات در چندین شهر ایران را از نزدیک دنبال می‌کند. ما نسبت به از دست رفتن جان مردم متأسف هستیم و امیدواریم که از خشونت ها جلوگیری شود.
فرهان حق در جلسه توجیهی روزانه سازمان ملل‌متحد گفت:‌ ‘ما امیدواریم که حقوق برگزاری اجتماعات صلح‌آمیز و آزادی بیان مردم ایران مورد احترام قرار گیرد.

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل از ایران خواست تا برای جلوگیری از خشونت‌های بیشتر، نیروهای امنیتی را مهار کند و به حق آزادی بیان معترضان و تجمع مسالمت‌آمیز احترام بگذارد.

 

نیکی هیلی
سخنرانی نیکی هیلی در سازمان ملل متحد در حمایت از مردم ایران 12 دی 1396
جامعه بین المللی در این مورد نقشی برای ایفا دارد، آزادی که در منشور ملل متحه آمده است در ایران در معرض حمله است.
ده ها نفر تاکنون کشته شده اند و صدها نفر دستگیر شده اند…
سازمان ملل باید اعتراض کند. در روزهای آینده ماخواستار جلسات اضطراری هم در اینجا در نیویورک (جلسه شورای امنیت) و هم در شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو خواهیم شد.
ما نباید سکوت کنیم. مردم ایران فریاد آزادی سر داده اند، تمامی مردم خواستار آزادی باید از هدف آنها حمایت کنند.

مایک پنس از مردم جهان خواست کنار مردم ایران و علیه سپاه پاسداران قرار بگیرندمایک پنس از مردم جهان خواست کنار مردم ایران و علیه سپاه پاسداران قرار بگیرند
مقامات ایالات متحده آمریکا اعم از مسوولین در قوه مجریه و قانونگذاران در قوه مقننه از دو حزب جمهوریخواه و دموکرات با اعلام همبستگی با تظاهرات مردمی در ایران که در حال حال پشت سر گذاشتن اولین هفته خود است، به مقامات تهران هشدار دادند که سرکوب خواسته های بحق مردم، با واکنشهای سختی از سوی واشنگتن و جهان مواجه خواهد شد. مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا در پیام توئیتری پیکان حملات خود را به سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هدف گیری کرد. آقای پنس در این توئیت که شب گذشته منتشر کرد از همه مردم جهان خواست که…

نانسی پلوسی رهبر دموکراتها در آمریکا اعلام کرد که رژیم ایران باید به صدای اعتراض کنندگان شجاع که برای حقوق و زندگی بهتر فریادشان را بلند کرده‌اند توجه کند و این تنها راه به پیش است.

 

فرانسه به‌دقت شرایط را در ایران دنبال می‌کند.حق آزادی تظاهرات، یک حق اساسی به‌شمار می‌رود. همین امر در رابطه با جریان آزاد انتقال اطلاعات نیز صدق می‌کند…

 

وزارت‌خارجه آمریکا:‌ تمرکز ما این است نگذاریم رژیم ایران علیه تظاهرکنندگان ایرانی به خشونت متوسل شود.

 

سناتور توسیتر تیم کین از قیام مردم ایران حمایت کرد و گفت: آمریکا می‌تواند‌گام بزرگی درحمایت از جنبش دموکراسی در ایران بردارد.

 

ژنرال مک مستر مشاور امنیت ملی آمریکا: مردم ایران از رژیم حاکم ناامید شدند. رژیمی که توجه بیشتری به صدور تروریسم دارد تا این‌که جوابگوی نیازهای مردم خودش باشد. این رژیم درحال سرکوب مردم خودش است.

 

سناتور چاک شومر رهبر دموکرات های سنای آمریکا امروز چهارشنبه حمایت خود را از قیام مردم ایران اعلام کرد.

حمایت گری کاسپاروف، قهرمان بزرگ شطرنج جهان و فعال سیاسی روسیه از #تظاهرات_سراسری مردم ایران