متیس: رژیم ایران در فروکش کردن خشم مردم شکست خورد

متیس:

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، روز جمعه پنجم ژانویه اعلام کرد که نظام ایران در فروکش کردن خشم مردم این کشور ناکام ماند. وی تاکید کرد که امریکا هیچ خصومتی با مردم ایران ندارد.

به گزارش شبکه اسکای‌نیوز، وزیر دفاع آمریکا تأکید کرد که مشکل کشورش با رژیم دیکتاتوری ایران است. او تصریح کرد که همچنین بخش اعظم مردم ایران، با رژیم کشورشان، مشکل دارند.

متیس در این زمینه افزود:« نظام ایران، در سال 2009 توانست جنبش سبز، را سرکوب کند اما در فروکش کردن نارضایتی و خشم مردم، ناکام ماند».

وزارت خارجیه آمریکا، روز گذشته، تأکید کرد که با اختیارات گسترده‌ای که دارد علیه همه مسئولان سرکوب تظاهرکنندگان در ایران تحریم‌های جدید وضع خواهد کرد.

هیذر ناورت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا کشته شدن معترضان در ایران و زندانی شدن بیش از هزار نفر از آنان را به شدت محکوم کرد و گفت که پیام آمریکا به قربانیان این خواهد بود که «از یاد نخواهید رفت.»

مردم ایران در مناطق مختلف این کشور به دلیل نارضایتی سیاسی، اجتماعی، و اقتصادی، در حدود نه روز است که علیه رژیم خود بپاخواسته‌اند. اکثر شعارهای معترضان، علیه شخص رهبر جمهوری اسلامی ایران، علی خامنه‌ای بود. تاکنون کشته شدن 21 نفر در این تظاهرات رسما از سوی مقامات ایران اعلام شده است.