بحرین: حزب‌الله از گروه‌های تروریستی که امنیت ما را تهدید می‌کنند حمایت می‌کند

سپهبد ستاد، شیخ راشد بن عبدالله آل خلیفه، وزیر کشور پادشاهی بحرین،  روز یک شنبه 21 ژانویه که در جمع تعدادی از نخبگان بحرینی اعم از نمایندگان مجلس، شورا و علمای دین و دیگر شخصیتهای اجتماعی و فرهنگی سخنرانی می کرد، گفت، نیروهایی امنیتی بحرین  از وقوع 19 عملیات تروریستی در سال 2017 میلادی در خاک این کشور جلوگیری کرده‌اند.
وزیر کشور بحرین گفت:«تمام این 19 عملیات تروریستی با حمایت های سپاه پاسداران ایران و حزب الله لبنان و گروههای شبه نظامی الحشد الشعبی وابسته به سپاه قدس در عراق طرح ریزی و هدایت شده‌اند.»
وی افزود:«عملیات با هدف ترور تعدادی از مقامات و مسئولین دولتی، شخصیتهای سرشناس جامعه و افراد پلیس و نیز آسیب رساندن به اموال عمومی و آتش زدن و نابودی تاسیسات نفتی طرح ریزی شده بود که با جمع آوری اطلاعات لازم و واکنش سریع نیروهای امنیتی، شناسایی، تعقیب و از وقوع آن جلوگیری به عمل آمد.
به گزارش العربیه وزیر کشور بحرین تاکید کرد که همه این عملیات‌های تروریستی با هدف برهم زدن امنیت و بی ثبات کردن کشورش طرح ریزی شده که از وقوع آن جلوگیری به عمل آمد.
وی افزود: ” بیش از 100 ماموریت امنیتی انجام دادیم که شامل 42 عدد از تاسیسات شد و طی آن بیش از 290 تن از افرادی را که با این گروهک های تروریستی در بحرین همکاری کرده اند را دستگیر کرده ایم”.
شیخ راشد بن عبدالله افزود که نیروهای امنیتی فعالیت های گروه های تروریستی در کشورش را که به طور مداوم اقدام به قاچاق اموال و وارد کردن اسلحه، مهمات و مواد اولیه ساخت بمب به کشور و ذخیره آن می کردند را شناسایی و دسگیر کرده اند.
وزیر بحرینی گفت که عملیات های تروریستی که امنیت و ثبات کشورش را تهدید می کنند توسط عناصر تروریستی مورد حمایت ایران که در آن کشور حضور دارند و با هماهنگی سپاه پاسداران، الحشد الشعبی عراق و حزب الله لبنان فعالیت و از آنها کمک های آموزشی، مالی و لوجستیک دریافت می کنند، فرماندهی و هدایت می شود. و افزود که حتی اگر کشورهایی که این اشخاص تروریست در آنها اقامت دارند با اینترپل همکاری نکنند سرانجام آن تروریست ها به چنگال عدالت خواهند افتاد و بدون مجازات نخواهند ماند.
وزیر کشور بحرین تاکید کرد کشورش اجازه نخواهد داد که گروهی منزوی از اجتماع به دست گروهی معین به گروگان گرفته شوند و نیز اجازه نخواهد داد تا گفتمان تحریضی در جامعه بحرین گسترش یابد.
وی در ادامه گفت : “وظیفه ملی ما ایجاب می کند تا جلوی هر گونه افراطی گری و مذهبی گرایی را گرفته و همه با هم فضای ملی را برای ورود تمام شهروندان بحرینی فراهم کنیم”.