خانه / اخبار مهم روز / نخست‌وزیر یمن: عملیات «طوفان قاطع» ملت‌های عرب را در برابر توسعه‌طلبی‌های ایران متحد ساخت

نخست‌وزیر یمن: عملیات «طوفان قاطع» ملت‌های عرب را در برابر توسعه‌طلبی‌های ایران متحد ساخت

احمد بن دغر، نخست‌وزیر دولت قانونی یمن شنبه 27 ژانویه در نشستی با فرماندهان ائتلاف عربی گفت: «فرمان تاریخی خادم الحرمین الشریفین، ملک سلمان بن عبدالعزیز برای آغاز عملیات طوفان قاطع جهت متوقف ساختن کودتای حوثی ایرانی و بازگرداندن حکومت قانونی و امید به یمن، عرب‌ها را متحد ساخت و به توسعه‌طلبی‌های ایران در یمن پایان داد».

نخست‌وزیر دولت قانونی یمن گفت «ایران در تلاش است تا با استفاده ابزاری از حوثی‌ها کنترل گذرگاه‌های بین‌المللی را به دست گرفته، امنیت کشورهای عربی و امنیت بین‌المللی را تهدید کند».

بن دغر توضیح داد: «دولت قانونی یمن با حمایت و پشتیبانی نیروهای ائتلاف عربی توانست 85 درصد از خاک یمن را آزاد کند و ما هم اکنون پیروزی قریب‌الوقوع بزرگی دیگر در پیش رو داریم که با آزادسازی استان «تعز» از دست شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران، تکمیل خواهد شد».

به گزارش خبرنگار العربیه در یمن، نخست‌وزیر دولت قانونی یمن با سرتیپ «محمد الحسنی»، فرماندۀ نیروهای ائتلاف عربی در عدن و سرتیپ « سلطان ابو عبدالعزیز» فرماندۀ نیروهای سعودی و نیز چند تن از افسران عالی‌رتبه نیروهای ائتلاف دیدار کرد و اوضاع امنیتی در «عدن» پایتخت موقت یمن را با آنها مورد بحث و بررسی قرار داد.