امارات متحده عرب، بریتانیا و امریکا حمله انتحاری کابل را محکوک کردند

در پی حمله انتحاری روز شنبه 27 ژانویه در کابل پایتخت افغانستان که در آن 95 نظامی و غیر نظامی جان باختند و 159 تن دیگر زخمی شدند، وزارت خارجه امارات متحده عرب با نشر اعلامیه‌ای این حمله را محکوم کرد.

ینس استولتنبرک، دبیرکل ناتو نیز این حمله را «وحشیانه» و «تروریستی» توصیف کرده و گفت: “از حملۀ وحشیانه در کابل تکان خورم. من این حملۀ تروریستی را شدیدأ نکوهش می کنم”.

همچنان بوریس جان سون، وزیر خارجۀ بریتانیا در صفحۀ تویترش نوشت: “از انفجار امروز در کابل، تکان خوردم؛ این سومین حملۀ بزرگ در یک هفته است”.

از سویی هم، دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا در صفحه توییترش نوشته است که “طالبان، افغان‌های بی‌گناه و پولیس را آماج قرار دادند به طالبان اجازه نمی‌دهیم که پیروز شوند”.

وی گفت که عمل نفرت‌انگیز انفجار موتر بمب‌گذاری شده در کابل را محکوم می‌کنیم.

جان بس، سفیر امریکا در کابل نیز گفته است: «حکومت امریکا و من در کنار مردم شجاع افغانستان ایستاده ایم. تلاش آن ها برای آوردن آیندۀ با صلح و ثبات برای تمامی شهروندان این کشور، بهترین پاسخ به تروریستان و کسانی است که تنها خشونت را می‌دانند”.

یک انفجار نیرومند روز شنبه 27 ژانویه، در چهارراهی صدارت در نزدیکی ساختمان سابق وزارت داخله افغانستان در کابل پایتخت این کشور رخ داد که بر اثر آن 95 تن کشته و بیش از 159 تن زخمی شدند.

یک مهاجم انتحاری که مواد انفجاری را در یک امبولانس جاسازی کرده بود، در نزدیکی شفاخانۀ جمهوریت در شهر کابل، انفجار داد.

پس از حدود 2 ساعت از این انفجار سنگین گروه طالبان با نشر خبرنامه‌ای مسئولیت آن را به عهده گرفتند.